سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم پاکسازی سازه‌های آبی و تاریخی شوشتر از زباله

زیست بوم

پاکسازی سازه‌های آبی و تاریخی شوشتر از زباله

با توافق معاونت میراث فرهنگی کشور، مدیرعامل آب و برق منطقه خوزستان و شهرداری شوشتر قرار شد سازه‌های آبی تاریخی شوشتر از زباله پاکسازی و از ورود زباله‌های بالادست به رودخانه و شاخه «گَرگَر» جلوگیری شود.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Jordan 22 OG Chicago PE - nike victory elite 2 for cheap sale price - 002 - 317141

به گزارش ایسنا، وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان با همکاری معاونت میراث فرهنگی و مرکز قنات نوع دوم یونسکو در یزد با برگزاری یک کارگاه آموزشی، موضوعات مربوط به میراث آب و همچنین نظام آبی تاریخی شوشتر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی درباره اهمیت نظام آبی تاریخی شوشتر گفت: هرچند نظام آبی تاریخی شوشتر به ثبت جهانی رسیده، اما به دلیل آنکه شهر تاریخی شوشتر در زمان ثبت پرونده در شرایط مناسبی قرار نداشت این فرصت فراهم نشد که شهردر مجموعه سازه های آبی تاریخی شوشتر به ثبت برسد.

او افزود: در حال حاضر تمام تلاش سازمان میراث فرهنگی این است که شهر شوشتر با کمک و همکاری دستگاه‌های مربوطی و مسئولان محلی و استانی سامان پیدا کند تا مجموعه شهر و سازه های آبی شوشتر به عنوان یک ثروت فرهنگی و تاریخی حفظ شود.

طالبیان همچنین در نشستی که با مدیر عامل آب و برق منطقه خوزستان برگزار شد به موضوع پاکسازی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر پرداخت و بیان کرد: پس از توافقی که با مدیرعامل آب و برق منطقه خوزستان داشتیم موضوع مربوط به پاکسازی آب و جلوگیری از زباله به چرخه آبی سازه های آبی و تاریخی شوشتر مطرح شد.

به گفته‌ی وی بر این ساس قرار است وزارت نیرو با استفاده از مکانیزم پاکسازی آب مانع از ورود زباله به شاخه رود گرگر شود. با این روش زباله‌ها از بالادست فیلتر و تحویل شهرداری می‌شود تا آب زلال وارد چرخه آبی سازه‌های جهانی شوشتر شود.

معاون میراث فرهنگی همچنین گردشگریِ فرهنگی میراث آب را یکی از موضوعات حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان دارای 3 مجموعه ارزشمند جهانی است و این استان به لحاظ مواریث تاریخی بسیار غنی و از اهمیت بالایی برخوردار است اما میراث آب در خوزستان نیز از جمله مقولاتی به شمار می‌رود که پرداختن به آن بسیار مهم است.

او تاکید کرد: معاونت میراث فرهنگی با همکاری وزارت نیرو در یک توافق متعهد شدند که طرح جامعی برای گردشگری فرهنگی آب ارائه دهند تا گردشگری فرهنگی آب در خوزستان شکل جدی‌تری پیدا کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه