سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان براثر بارش‌های باران صورت گرفت - فروریختن بخش دیگری از حمام تاریخی افضل در شوشتر

یادمان

براثر بارش‌های باران صورت گرفت - فروریختن بخش دیگری از حمام تاریخی افضل در شوشتر

پس از آنکه در سال گذشته بارش باران باعث فروریزی بخشی از اثر تاریخی حمام افضل شد، امسال نیز نخستین بارش پاییزی باعث فروریزی بخشی دیگر از این اثر تاریخی شد.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Sneakers Nike Shoes

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، صبح امروز به دلیل بارش‌های باران در روزهای گذشته در شهرستان شوشتر بخشی از طاق و دیوار ورودی حمام تاریخی افضل فروریخت و خسارت‌هایی به این اثر تاریخی وارد شد.

بر اثر این فروریزی بخشی از طاق این اثر تاریخی که دارای نقش و نگارهایی نیز بوده است نابود شده و به‌طور کامل فروریخته و خسارت‌ها به این اثر در این بخش تا حد زیادی غیرقابل جبران است.

بارش‌های باران در شهرستان شوشتر در روزهای گذشته و پس از آن تابش آفتاب شدید باعث هوازدگی در این اثر تاریخی شده است و این مسئله باعث فروریزی این بخش‌ها از اثر تاریخی حمام افضل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، سال گذشته نیز براثر بارش باران در این شهرستان بخشی از طاق ورودی و دیوار این اثر تاریخی فروریخت که برای کاهش خسارت‌ها به این اثر ثبت ملی شده اقدامات اولیه در دستور کار قرار گرفت.

حمام افضل شهرستان شوشتر از جمله مکان‌های تاریخی دوره قاجاریه شهرستان شوشتر به شمار می‌آید که با شماره 8361 در ردیف آثار ملی قرار گرفته است.

این اثر تاریخی در نزدیکی منزل افضل و در مرکز شهرستان شوشتر قرار داشته است و تا چند سال پیش نیز از آن استفاده عمومی می‌شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه