سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان مدیر کل موزه های سازمان میراث فرهنگی: مشکل ترافیکی شوش بدون زیرگذر و روگذر هم قابل رفع است

یادمان

مدیر کل موزه های سازمان میراث فرهنگی: مشکل ترافیکی شوش بدون زیرگذر و روگذر هم قابل رفع است

مدیر کل موزه های سازمان میراث فرهنگی گفت: مشکل ترافیکی شهرستان شوش بدون احداث زیرگذر و روگذر هم قابل رفع است و سازمان اعتقادی به احداث آنها ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کارگر شامگاه امروز در جمع خبرنگاران در خصوص بحث زیر گذر یا روگذر شدن ورودی شهرستان شوش اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی در خصوص این چهار راه که زیر گذر یا روگذر شود اعتقادی ندارد و اعتقاد دارد که با انجام کار کارشناسی می توان مشکل ترافیکی شهر را حل کند تا به میراث فرهنگی شهر آسیبی وارد نشود.

کارگر افزود: به طور حتم تصمیمی که گرفته شده در آینده درست زمانی که این ادعاهایی که گفته می شود باید اتفاق بیفتد، انجام نشد، نیز مورد نقد قرار خواهد گرفت اما سازمان میراث فرهنگی برای احترام به نظر سازمان ها، در حال انجام کاوش است و اگر قرار است در آن مکان خاک برداری شود و آثار تاریخی نباشد، به طور حتم همراهی می شود.

وی در خصوص تصمیم سازمان میراث فرهنگی برای جبران خسارات ناشی از بارندگی های اخیر به بناهای تاریخی در استان خوزستان گفت: بناهای تاریخی مانند انسان های مسنی هستند که نیاز به رسیدگی دارند و از این دست مسائل به طور تقریبی در کشور اتفاق می افتد و به طور حتم سازمان میراث فرهنگی وظیفه خود می داند که در بازآفرینی این بناها ورود کند.

کارگر در خصوص اولویت سازمان میراث فرهنگی در بحث مرمت بناهای تاریخی، فرهنگی در کشور گفت: بخشی از این بناها متعلق به میراث فرهنگی است و بخشی نیز به افراد حقیقی و حقوقی تعلق دارد، آن بخش از این آثار که به سازمان میراث فرهنگی تعلق دارد به طور حتم برای مرمت آن ورود می کند ولی قریب به اتفاق آثار متعلق به میراث فرهنگی نیست اما وظیفه حمایت از آنها را داریم.

 مدیر کل موزه ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: اقدامات کارشناسی و ارائه کمک های بلاعوض به آثاری که متعلق به افراد حقیقی و حقوقی است در جهت کمک به مرمت آثار انجام می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه