سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان هفته آینده مطالعات دقیق عرصه و حریم شوش آغاز می‌شود - قدم بزرگ پژوهشکده باستان‌شناسی

یادمان

هفته آینده مطالعات دقیق عرصه و حریم شوش آغاز می‌شود - قدم بزرگ پژوهشکده باستان‌شناسی

پرونده تعیین عرصه و حریم شوش درحالی صبح امروز (۲۲ امردادماه 1393)در جلسه‌ کارشناسان ارشد سازمان میراث‌فرهنگی به پژوهشکده باستان‌شناسی سپرده شد که حمیده چوبک رییس پژوهشکده باستان‌شناسی به مطالعات دقیق عرصه و حریم شوش اشاره کرد که قرار است هفته آینده توسط پژوهشکده باستان‌شناسی انجام بگیرد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | lebron x for 50 dollars , Kids Air Jordan — Rebel Occupation

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ پرونده تعیین عرصه شوش صبح امروز (۲۲ امرداد ۹۳) با تشکیل کمیته حرائم و ارائه آرا و نظرات گوناگون در مورد عرصه و حریم نهایی شوش برگزار شد و با سپردن این پرونده به پژوهشکده باستان‌شناسی به‌ پایان رسید.
 
«حمیده چوبک» رییس پژوهشکده باستان‌شناسی با اشاره بر اینکه گستره شناسایی شده محوطه باستانی شوش ۱۲۰۰ هکتار است اما برای اعلام نتایج دقیق و کارشناسی، این پرونده نیاز به مطالعات تکمیلی وجود دارد گفت: «هرچند که گستره شناسایی شده محوطه باستانی شوش ۱۲۰۰ هکتار است اما اعلام نتیجه نهایی آن نیاز به مطالعات تکمیلی دارد که پژوهشکده باستان‌شناسی طبق وظیفه‌‌ای که دارد این محدوده را مورد بررسی مجدد قرار داده و برای ثبت پیشنهاد می‌دهد».
 
او تاکید کرد: «۴۰۰ هکتار به‌عنوان هسته اصلی بقایای آثار تعیین شده اما گستره آثار به ۱۲۰۰ هکتار می‌رسد. اما اینکه عرصه شوش باید از چه تمهیدات و ضوابطی برخوردار باشد در پلان مدیریتی و کارشناسی قرار می‌گیرد».
 
رییس پژوهشکده باستان‌شناسی گفت: «هفته‌ آینده جلسه‌ای با حضور کمیته فنی متخصصان در شوش برگزار می‌شود تا درصورت لزوم  با گمانه‌زنی‌های باستان‌شناسان به اندازه واقعی عرصه و حریم شوش دست پیدا کنیم چرا که معتقدیم شوش یکی از مهمترین محوطه‌های باستانی ایران محسوب می‌شود که لزوم توجه به عرصه و حریم آن بسیار ضروری است.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه