سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ارایه رایگان مشاوره طب سنتی به علاقه‌مندان در کتابخانه و موزه ملی ملک

خبر

ارایه رایگان مشاوره طب سنتی به علاقه‌مندان در کتابخانه و موزه ملی ملک

همزمان با برگزاری جشنواره ماه هشتم در موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد
ارایه رایگان مشاوره طب سنتی به علاقه‌مندان در کتابخانه و موزه ملی ملک

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در دهه کرامت، به ارایه مشاوره طب سنتی می‌پردازد. این مشاوره‌های رایگان که در نگارخانه این موسسه ارایه می‌شود، به مناسبت برگزاری پنجمین سال برگزاری جشنواره ماه هشتم و نمایشگاه گیاهان شفابخش در این جشنواره برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، همزمانی آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا علیه‌السلام که هر ساله در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود، با هزارمین سال تالیف کتاب «قانون در طب» اثر حکیم ابوعلی سینا بهانه‌ای است که نمایشگاه ویژه‌ای با موضوع طب سنتی و گیاهان دارویی در این موسسه برگزار شود. این نمایشگاه با محوریت نسخه‌های خطی کتاب قانون در طب ابن سینا، همراه با معرفی 30 گیاه دارویی به عنوان گیاهان دارویی شفابخش، پای متخصصان طب سنتی را هم به جشن دهه کرامت (از میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها تا میلاد امام رضا علیه‌السلام) باز کرده است.
نمایشگاه گیاهان شفابخش همزمان با آغاز دهه کرامت و برگزاری جشنواره ماه هشتم در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد. مشاوره طب سنتی اما در روزهای ویژه‌ای از این دهه به مخاطبان و دوستداران علاقه‌مند به این شاخه از علوم ایرانی- اسلامی ارایه می‌شود.
«مهدی یساولی» مدیر روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در این‌باره می‌گوید: «بر اساس همکاری‌های انجام شده با موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل، چهار گروه متخصصان طب سنتی در چهار روز از جشنواره ماه هشتم به ارایه رایگان مشاوره طب سنتی در مجموعه موسسه می‌پردازند».
وی می‌افزاید: «این مشاوره‌های پزشکی در تاریخ‌های 16، 19 و 23 شهریور از ساعت 9:30 تا 11:30 و همچنین 26 شهریور از ساعت 14 تا 16 به مخاطبان ارایه می‌شود. به دلیل محدودیت‌های موجود، در هر نوبت از روز، تنها تعداد مشخصی از علاقه‌مندان می‌توانند از این مشاوره‌ها بهره بگیرند. به همین دلیل کسانی که علاقه دارند از این مشاوره‌های طب سنتی بهره‌مند شوند، می‌توانند از پیش با شماره تلفن 66751291 دفتر روابط عمومی این مجموعه تماس بگیرند و برای بهره‌گیری از این مشاوره‌ها ثبت نام کنند. محدود بودن ظرفیت پذیرش علاقه‌مندان سبب شده است اولویت ما برای پذیرش شهروندان، زمان ثبت نام باشد».
وی تاکید می‌کند: «در این مشاوره طب سنتی، با مشخص شدن طبع هر فرد، گیاهانی که به حفظ سلامتی آن شخص یا برطرف کردن عارضه‌های جسمی وی کمک می‌کنند، به فرد مراجعه کننده معرفی می‌شود و همچنین راهنمایی‌هایی درباره مصرف گیاهانی که ویژگی‌های دارویی دارند، به افراد ارایه می‌شود».
نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش مجموعه بزرگ دارنده نسخه‌های نفیس خطی در کشور، به دلیل داشتن نسخه‌های فراوان خطی در زمینه طب سنتی در گنجینه آثار خود به ویژه نسخه‌هایی از تالیفات ابن سینا و البته کتاب قانون در طب، نمایشگاهی را با موضوع معرفی گیاهان دارویی شفابخش و طب سنتی در سالن نگارخانه این مجموعه برگزار می‌کند. ارایه مشاوره طب سنتی رایگان بخشی از فعالیت این نمایشگاه است. در این نمایشگاه افزون بر معرفی گیاهان دارویی و نمایش تصویر نگارگری قدیمی آن گیاه و عکس امروزی آن، در زمان برگزاری نمایشگاه با دم‌نوش‌های طبیعی و سنتی از مخاطبان و میهمانان نمایشگاه و جشنواره ماه هشتم پذیرایی می‌شود. این نمایشگاه از 16 تا 26 شهریور ماه، هر روز از ساعت 8:30 تا 17:00 در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در خیابان امام خمینی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) برقرار است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه