سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر اهدای نسخه خطی «حق الیقین» تالیف «محمدباقر مجلسی» به کتابخانه و موزه ملی ملک

خبر

اهدای نسخه خطی «حق الیقین» تالیف «محمدباقر مجلسی» به کتابخانه و موزه ملی ملک

نسخه خطی «حق الیقین» تالیف «محمدباقر بن محمدتقی مجلسی» به کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی اهدا شد.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | Release , khaki black purple jordans , LafarledeShops , Air Force 1 Lucky Charms White

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، «سیدحسین حسامی» از دوستداران فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی در اقدامی نیک‌اندیشانه، یک نسخه نفیس خطی متعلق به سده 12 هجری تالیف علامه محمدباقر مجلسی را به کتابخانه ملی ملک اهدا کرد. این کتاب ارزشمند که به خط نسخ کتابت شده، به شماره 6723 در گنجینه نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک ثبت شده است.
در پی این کار ارزشمند، مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با اهدای لوح سپاس به آقای «سیدحسین حسامی» از وی قدردانی کرد. در لوح سپاس موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک که برای تقدیر از این اقدام نیک‌اندیشانه به آقای سیدحسین حسامی تقدیم شده، آمده است «اهدای آثار تاریخی و فرهنگی، سنت دیرینه‌ای در فرهنگ ایرانی- اسلامی است؛ آیینی که میراثی گران‌سنگ و ارزشمند را از پسِ سده‌ها و دهه‌ها برای امروزیان به ارمغان آورده است. در قلمرو آثار فرهنگی به ویژه کتاب و نسخه‌های خطی آنچه امروز بدان می‌بالیم، دستاورد همین نیک‌اندیشی و بزرگ‌منشی واقفان و اهداکنندگان است. بلندنظری جناب‌عالی در اهدای یک نسخه خطی به موسسه «کتابخانه و موزه ملی ملک» موقوفه آستان قدس رضوی در تداوم آن سنت دیرینه و پرافتخار نه فقط بر غنای این گنجینه به جای مانده از همت سترگ زنده‌یاد حاج حسین آقا ملک می‌افزاید که، یادآور استمرار حرکت کاروان بزرگ‌مردان و بزرگ‌زنانی است که یاد نیک را در قلمرو فرهنگ می‌جویند. آرزومندیم نتیجه طبع بلند جناب‌عالی در درگاه پروردگار بزرگ مورد پذیرش قرار گیرد. مفتخریم به آگاهی جناب‌عالی برسانیم کتاب اهدایی شما با این مشخصات در دفتر کتابخانه ملی ملک به شماره 6723 به ثبت رسیده است؛ حق الیقین محمدباقر بن محمدتقی مجلسی به خط نسخ، 1122 ه.ق. جلد مقوایی با عطف پارچه‌ای، اندازه 5/25 در 5/20».

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه