سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر رونمایی ازنسخه خطی «تذکره لطایف الخیال» و گشایش نمایشگاه «باغ نظر»

خبر

رونمایی ازنسخه خطی «تذکره لطایف الخیال» و گشایش نمایشگاه «باغ نظر»

به گزارش روابط عمومی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، طبق وقف نامه مرحوم حاج حسین آقا ملک واقف و بنیانگذار مجموعه کتابخانه و موزه ملی ملک هرساله به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام حسین (علیه السلام) جشنی در این مؤسسه برپا میشود .

در این مراسم از نسخه خطی " تذکره لطایف الخیال" متعلق به کتابخانه ملک رونمایی خواهد شد. این نسخه با همکاری کتابخانه مجلس شورای اسلامی و نشر مجمع ذخائر اسلامی در دو جلد بازنشر شده است. نسخه خطی "لطایف الخیال" متعلق به قرن 11 ه.ق. و نوشته "حکیم مولی شاه محمد بن محمد دارابی اصطهباناتی" متخلص به "عارف" است. این کتاب به تصحیح" یوسف بیگ باباپور" و با مقدمه" سیدصادق حسینی اشکوری" به طبع رسیده است.

شایان ذکر است برای معرفی کامل نسخه "لطایف الخیال" میزگردی با حضور استاد سید جعفر کشفی، دکتر علی حیدری یساولی، سیدصادق حسینی اشکوری، یوسف بیگ باباپور و محمدرضا فرزانه برگزار خواهد شد.

همچنین در این برنامه نمایشگاهی از منتخب آثار آبگینه و سفالینه حسین افشار از مجموعه داران خصوصی با نام "باغ نظر" گشایش خواهد یافت.

آئین گرامیداشت میلاد فرخنده امام حسین (علیه السلام) روز شنبه مورخ 3/4/91 در محل کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در خیابان امام خمینی برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای علاقمندان آزاد است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه