سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه شناخت نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی و سربی و حفاظت از آثار تاریخی

رویدادهای فرهنگی

برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه شناخت نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی و سربی و حفاظت از آثار تاریخی

گام به گام با جشنواره ماه هشتم در موقوفه 77 ساله آستان قدس رضوی
برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه شناخت نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی و سربی و حفاظت از آثار تاریخی

چهار نشست تخصصی در حوزه شناخت نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی و سربی و حفاظت از آثار تاریخی، به مناسبت ششمین جشنواره فرهنگ هنری ماه هشتم در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نشست نگهداری از مجموعه‌های خصوصی، نخستین برنامه از مجموعه نشست‌های تخصصی جشنواره است که در آن کارشناسان مرمت و حفاظت موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موضوعات و تجربیات مربوط به این بخش را به علاقه‌مندان ارایه خواهند داد. این نشست در روز پنج‌شنبه 6 شهریور 1393 خورشیدی برگزار خواهد شد.
بررسی اهمیت تصحیح متون طبی با تکیه بر کتاب قانون تالیف ابوعلی سینا، دومین نشست به شمار می‌آید. دکتر نجفقلی حبیبی استاد دانشگاه و پژوهشگر در روز شنبه 8 شهریور 1393 خورشیدی از ساعت 16 تا 18 در این نشست سخنرانی خواهد کرد.
سومین نشست از این مجموعه، به آشنایی با اصول فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی اختصاص دارد. این نشست در روز دوشنبه 10 شهریور 1393 خورشیدی با سخنرانی دکتر سیدمحمد طباطبایی «منصور» از ساعت 16 تا 18 برگزار خواهد شد.
نشست پایانی از مجموعه نشست‌های تخصصی به مناسبت ششمین جشنواره فرهنگی هنری ماه هشتم به آشنایی با کهنه‌چاپ‌های ایرانی و اسلامی اختصاص دارد. مجید غلامی جلیسه پژوهشگر حوزه نسخه‌های خطی و چاپ سنگی در روز شنبه 15 شهریور 1393 خورشیدی در این نشست سخنرانی خواهد کرد.
علاقه‌مندان حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی به ویژه دوستداران نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی و سربی می‌توانند در نشست‌های یادشده حضور یابند.
موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است که در سال 1316 خورشیدی از سوی حاج حسین آقا ملک بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این موقوفه 77 ساله اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای گرفته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه