سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برگزاری نمایشگاه «سی‌مرغ» در آمل

خبر

برگزاری نمایشگاه «سی‌مرغ» در آمل

کتابخانه و موزه ملی ملک با همکاری موزه تاریخ آمل، نمایشگاهی از تصویر آثار تاریخی و نسخه‌های خطی برپا کرد

کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه «سی‌مرغ» را با همکاری موزه تاریخ آمل، در این مرکز فرهنگی- تاریخی برپا کرد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی، نمایشگاه «سی‌مرغ» مجموعه‌ای زیبا و جذاب از تصویر پرندگان در آثار و نسخه‌های خطی در فرهنگ و هنر ایرانی را دربرمی‌گیرد که در قالب یک نمایشگاه از تابلوهای عکس فراهم آمده است. این نمایشگاه، تصویر پرندگان را بر نسخه‌های خطی، آثار لاکی، قلمدان‌ها، جلد قرآن‌‌ها و سکه‌های گنجینه آثار تاریخی و فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک را در 63 تابلو، به تصویر کشیده است.

نمایشگاه «سی‌مرغ» همچون دیگر برنامه‌های بیرونی کتابخانه و موزه ملی ملک، با هدف گسترش فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی در بخش‌های گوناگون جامعه و افزایش میزان سلیقه هنری شهروندان، همچنین آشنایی بیش‌تر آنان با فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه آیین وقف در تاریخ (به دلیل جایگاه وقفی کتابخانه و موزه ملی ملک) برپا شده است. این نمایشگاه، از مجموعه نمایشگاه‌های بیرونی کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آید. آنگونه که حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک در وقف‌نامه این گنجینه تصریح کرده است، بیرون‌بردن آثار و کتاب‌های این مجموعه از ساختمان آن ممنوع است، از این‌رو مجموعه بسته‌های نمایشگاهی با بهره‌گیری از تصویر آثار موزه‌ای و نسخه‌های خطی فراهم آمده است که بر آن اساس نمایشگاه‌هایی با همکاری نهادهای فرهنگی و آموزشی در تهران و دیگر شهرهای کشور برگزار می‌شود.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این گنجینه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای دارد.

نمایشگاه سی‌مرغ، از 12 تا 30 بهمن 1396، از ساعت 8 تا 17 در موزه تاریخ آمل به نشانی «آمل، بلوار امام رضا (ع)، روبه‌روی بیمارستان امام رضا (ع)» از دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی میزبانی می‌کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه