سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر جشن میلاد حضرت علی(ع) همراه با گشایش نمایشگاه جهان نما

خبر

جشن میلاد حضرت علی(ع) همراه با گشایش نمایشگاه جهان نما

به گزارش روابط عمومی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، همزمان با آیین گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت علی (علیه السلام)، نمایشگاهی از اسطرلاب و ابزار سنتی نجوم در موزه ملک گشایش خواهد یافت.

گشایش نمایشگاه جهان نما

 

طبق وقف نامه مرحوم حاج حسین آقا ملک واقف و بنیانگذار مجموعه کتابخانه و موزه ملی ملک هرساله به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (علیه السلام) جشنی در این مؤسسه برپا میشود . این جشن در روز سه شنبه مورخ 16 خرداد ماه 1391 برگزار خواهد شد.

همزمان با این جشن نمایشگاهی از اسطرلاب های و نسخ خطی مرتبط با نجوم از گنجینه ملک و ابزار و ادوات نجوم که متعلق به موزه علوم و فن آوری است، افتتاح خواهد شد. همچنین در این روز کارگاه آموزشی با عنوان "آشنایی با اسطرلاب و کاربردهای آن" برپا خواهد بود. موضوعات که در این کارگاه مطرح خواهد شد عبارتند از: "آشنایی با تاریخ نجوم"دکتر محمد باقری ،استاد دانشگاه در حوزه تاریخ علم، "معرفی مجموعه اسطرلابهای موزه ملک " پویان شهیدی، پژوهشگر تارخ علم، و "ساخت اسطرلاب و کاربردهای آن بصورت عملی" ایرج صفایی کارشناس رصدخانه دانشگاه کاشان.( شرکت در این کارگاه با ثبت نام قبلی امکان پذیر است)

در این روز دو تلسکوپ نیز برای رصد خورشید در محوطه کتابخانه و موزه ملک قرار خواهد گرفت و توضیحاتی در ارتباط با گذر زهره از خورشید که هر 200 سال یکبار اتفاق می افتد - و در تاریخ 17/3/91 تکرار خواهد شد- ارائه می‌شود.

این کارگاه با همکاری جمعی از فعّالان انجمن نجوم ایران شاخه آماتور و مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک انجام می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه