سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی دو نمایشگاه «شاهنامه چاپ سنگی» و «هفت اقلیم» در کتابخانه و موزه ملی ملک

رویدادهای فرهنگی

دو نمایشگاه «شاهنامه چاپ سنگی» و «هفت اقلیم» در کتابخانه و موزه ملی ملک

دو نمایشگاه «تک اثر؛ شاهنامه چاپ سنگی» و «هفت اقلیم؛ جغرافیا به روایت نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک» همزمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین علیه‌السلام بر اساس‌ وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک، در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، «تک اثر؛ شاهنامه چاپ سنگی» و «هفت اقلیم؛ جغرافیا به روایت نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک»، فرصتی برای آشنایی بیش‌تر علاقه‌مندان با تاریخ و فرهنگ ایرانی- اسلامی از دریچه گنجینه نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران به شمار می‌آید. نمایشگاه «تک اثر؛ شاهنامه چاپ سنگی» به نمایش شاهنامه چاپ سنگی اثر میرزا علی‌قلی خویی اختصاص دارد و نمایشگاه «هفت اقلیم» نیز نمایشی از جغرافیای تاریخی ایران و جهان به روایت نسخه‎های خطی است و به بررسی کتاب «المسالک و الممالک» اثر ابواسحاق محمد اسطخری اختصاص دارد.

رونمایی از کتاب «سکه‌های ایران» به کوشش بهرام علاء‌الدینی، بخشی دیگر از آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین علیه‌السلام در کتابخانه و موزه ملی ملک بود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه