سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر فراخوان مسابقه فرهنگی ـ هنری «سی مرغ»

خبر

فراخوان مسابقه فرهنگی ـ هنری «سی مرغ»

فراخوان مسابقه فرهنگی ـ هنری «سی مرغ»

درآمد:
مؤسسه کتابخانه و موزه ی ملی ملک در نظر دارد همزمان با چهارمین جشنواره ماه هشتم در دهه کرامت با اهداف معرفی بیشتر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی مسابقه «سی مرغ» را برگزار نماید. این مسابقه با محوریت خلاقیت در زمینه دریافـت و عرضه موضوع برگزار می شود و علاقمندان بر مبنای توانایی، سابقه و علاقه خود و دریافتی که از موضوع خواهند داشت می توانند در طول جشنواره ضمن مطالعه و بهره گیری از محضر اساتید صاحب نظر طرح پیشنهادی خود را انتخـــــــاب و اعلام نموده و ضمن مشاوره با استادان ، اثر خود را ارایه کرده تا آثار برگزیده با ارزیابی شرکت کنندگـــــان و داوران برگزیده شود.


موضوع ارسال:
گروه برگزارکننده مسابقه با هدف جلب توجه علاقمندان به جنبه هایی از فرهنگ و هنر اسلامـــی ـ ایــــرانی ، موضوع پرندگان در هنر و ادب ایرانی برای این مسابقه در سال 1391 برگزیده‌اند. به عنوان راهنما محورهای زیر به عنوان سرفصل هایی در کنار سایر محورهای خلاقانه پیشنهاد می شود.
ـ پرندگان در ادبیات ایران.
ـ پرندگان در نمادهای سمبلیک عرفانی و مذهبی.
ـ پرندگان در اساطیر ایرانی.
ـ پرندگان در هنرهای ایرانی.
ـ پرندگان در متون تاریخی.
ـ پرندگان باورهای عامیانه ایرانی.
ـ پرندگان در آثار موزه ای.
ـ و سایر موارد مشابهی که می توانند منبعی برای تولید و خلق باشد.
مراحل مسابقه:
ـ علاقمندان، هنرمندان، هنرجویان و پژوهشگران و سایر فعالان فرهنگی ـ هنری می توانند حداکثر تا تاریخ 22 شهریور 1391 برای شرکت در این مسابقه ثبت نام نمایند.

ـ برای آگاهی بیشتر از شیوه برگزاری مسابقه جلساتی در نیمه دوم شهریورماه برگزار خواهد شد.
ـ بخش اول مسابقه با برگزاری نشست های علمی از یک شنبه 26 شهریورماه با حضور اساتید صاحب نظر در حوزه فرهنگ، هنر و ادب برگزار می شود تا شرکت کنندگان بتوانند با ابعاد مختلف موضوع و منابع آشنا شوند.
ـ بخش دوم مسابقه ارایه ایده و طرح های شرکت کنندگان به هیأت علمی برای پروراندن و تکمیل طرح هایشان است.
ـ پس از مراحل نظری شرکت کنندگان چند روز فرصت می یابند تا آثار پیشنهادی خود را (اعم از نوشته، عکس، اثر هنری، فیلم، نمایش، سفرنامه، وبلاگ نوشت و ...) در محل کتابخانه و موزه ی ملی ملک تهیه و تولید نمایند. در این زمان ستاد برگزاری این فرصت را برای شرکت کنندگان فراهم می سازد تا بتوانند از منابع کتابخانه ای تاریخی ـ هنری و سایر آثار موجود در کتابخانه و موزه ی ملی ملک برای خلق آثار خود استفاده نمایند.

ـ پس از داوری آثار تولید شده توسط هیأت داوران به سه برگزیده مسابقه جوایز نقدی در مراسم اختتامیه جشنواره ماه هشتم در 6 مهر ماه 1391 اهداء خواهد شد.
هیأت علمی مسابقه:
ـ مهندس سیدمحمد بهشتی.
ـ دکتر سیدعبدالمجید شریف زاده.
ـ رامین مرآتی.
ـ احمد صدری.
ـ سیدمجتبی حسینی.

علاقه‌مندان می توانند برای ثبت نام از 12 تا 22 شهریورماه با شماره های 66726653 و 66726613 و 66751291 تماس حاصل نمایند یا از طریق رایانامه مشخصات و شماره ارتباطی خود را برای آنکه از سوی دبیرخانه با آنها تماس گرفته شود اعلام نمایند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه