سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی «دستان دعا» در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ دریچه‌ای رو به تاریخ هنر دینی

رویدادهای فرهنگی

«دستان دعا» در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ دریچه‌ای رو به تاریخ هنر دینی

همزمان با آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در موقوفه آستان قدس رضوی گشایش می‌یابد
«دستان دعا» در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ دریچه‌ای رو به تاریخ هنر دینی

همزمان با آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه «دستان دعا» با موضوع نسخه‌های نفیس خطی دعا برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مجموعه‌ای از نسخه‌های نفیس خطی از دعاها متعلق به سده‌های گوناگون تاریخ ایران به خط خوش‌نویسان بزرگ، از روز دوشنبه 23 تیر 1393 خورشیدی در این موقوفه 77 ساله به نمایش درمی‌آید و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی می‌توانند به تماشای جلوه‌های همنشینی هنر و دین بنشینند.
نسخه‌های خطی الدعاء، زادالمعاد، شرح دعاء الجوشن الکبير، ادعيه‌الاسبوع، دعاء کميل، ادعیه و جنه‌الامان الواقيه و جنه‌الايمان الباقيه» متعلق به سده‌های هفتم تا چهاردهم هجری، مجموعه نسخه‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه «دستان دعا» را تشکیل می‌دهند. در میان این آثار، شاهکارهایی از خوش‌نویسان سرشناس تاریخ ایران همچون احمد نيريزي، ياقوت مستعصمي، محمد نيريزي، محمدشفيع تبريزي و محمدشفيع ارسنجاني وجود دارد که می‌تواند سرچشمه‌ای برای الهام و الگوگیری علاقه‌مندان و دوستداران هنر خوش‌نویسی باشد.
نمایشگاه «دستان دعا» در روز دوشنبه 23 تیر 1393 خورشیدی در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام گشایش می‌یابد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز به جز جمعه ها و تعطیلات رسمی از ساعت 8:30 تا 16 به این موقوفه آستان قدس رضوی به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» مراجعه کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه