سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بازدید رایگان از موزه ملی ملک در روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی

خبر

بازدید رایگان از موزه ملی ملک در روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی

بازدید از موزه ملی ملک به مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، به مدت یک هفته رایگان خواهد بود.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، علاقه‌مندان و دوستداران آثار تاریخی و فرهنگی می‌توانند از روز شنبه 28 اردیبهشت 1392 خورشیدی همزمان با روز جهانی موزه و آغازین روز از هفته میراث فرهنگی تا روز پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 خورشیدی از ساعت 8:15 تا ساعت 16:30 (پنج‌شنبه‌ها تا ساعت 15:30)، به شیوه رایگان از تالارهای موزه‌ای موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کنند.

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، از موقوفات ماندگار حاج حسین آقا ملک است که در پایتخت کشور قرار دارد و روزانه میزبان ده‌ها نفر از صاحبان علم و اندیشه و دوستان یار مهربان است. او این نهاد بزرگ فرهنگی را وقف آستان امام رضا علیه‌اسلام کرد و آستان قدس رضوی در دهه‌های گذشته به ویژه در 30 سال گذشته با نگاه ویژه فرهنگی توانسته است رونق چشم‌گیری به این مرکز بزرگ فرهنگی ببخشد. این نهاد فرهنگی در کنار کتابخانه‌ای نفیس دربرگیرنده نسخه‌های کهن خطی و چاپ سنگی، همچنین نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران است و گنجینه‌ای از آثار گوناگون تاریخی از 3 هزار سال پیش تاکنون را در خود جای داده است. موزه ملی ملک، گنجینه‌ای از آثار و اشیای ارزشمند تاریخی را در خود جای داده است. مجموعه سکه، حدود 3 هزار و 500 سکه تاریخی از دوران پیش از هخامنشی (از سده ششم پیش از میلاد) تاکنون را دربرگرفته است. در کنار تالار سکه، تالار کمال‌الملک و خاندان غفاری قرار گرفته است که در آنجا مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی محمد غفاری مشهورترین نقاش تاریخ معاصر ایران و دیگر اعضای هنرمند خاندان گرد آمده است. تالار آثار هنری، دیگر بخش موزه ملی ملک است که مجموعه‌ای از آثار برجسته خوش‌نویسی و نگارگری، لاکی، اسناد، نسخه‌های نفیس خطی و منسوجات را دربرمی‌گیرد. مجموعه هنر لاکی، شامل قلمدان‌ها، قاب‌آیینه‌ها و جلدهای لاکی، دیگر بخش موزه‌ای است که در کنار تالار آثار هنری جای گرفته است. یکی از بخش‌های جذاب موزه ملی ملک، مجموعه اهدایی بانو عزت‌ملک ملک، دختر بزرگ حاج حسین آقا ملک واقف این نهاد بزرگ فرهنگی است که گنجینه‌ای از تابلوهاي نقاشي قاجاري، نسخه‌هاي خطي، قلمدان، سرقليان و آثار لاكي است. بانو عزتملک ملك، اين مجموعه را در سال 1385 خورشیدی به موزه اهدا کرده است.

علاقه‌مندان به بازدید از این مجموعه جذاب آثار تاریخی و فرهنگی می‌توانند به نشانی تهران، خيابان امام خميني، سردر باغ ملی، خيابان ملل متحد (محوطه باغ ملي)، موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک مراجعه کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه