سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر خدمات‌رسانی فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک از یکم دی ماه ازسرگرفته می‌شود

خبر

خدمات‌رسانی فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک از یکم دی ماه ازسرگرفته می‌شود

بازگشایی موقوفه آستان قدس رضوی پس از یک ماه توقف به دلیل اصلاحات معماری
خدمات‌رسانی فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک از یکم دی ماه ازسرگرفته می‌شود

«موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک» پس از یک توقف کوتاه 30 روزه در خدمات‌رسانی فرهنگی به مخاطبان به دلیل انجام اصلاحات داخلی معماری، از یکم دی 1392 خورشیدی، خدمات‌رسانی خود را به مراجعه کنندگان محترم همچون گذشته ازسرمی‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی «موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک» موقوفه آستان قدس رضوی، خدمات‌رسانی فرهنگی به بازدیدکنندگان موزه و مخاطبان و مراجعان کتابخانه‌، در یک برهه زمانی 30 روزه از یکم آذر تا یکم دی ماه، در تداوم طرح پنج ساله‌ اصلاح معماری ساختمان موقوفه، متوقف شد تا برخی اصلاحات معماری در ساختمان صورت پذیرد.

پیش از آغاز عملیات اصلاحات ساختمانی یک ماه اخیر، برآورد شده بود که سروصدای ناشی از آن، برای مخاطبان و مراجعه‌کنندگان آزاردهنده بوده و امکان خدمات‌رسانی مناسب را به آنان خواهد گرفت. با بررسی‌های فراوان مشخص شد شرایط و مزاحمت‌های ساخت‌وساز به گونه‌ای خواهد بود که امکان دیگری به جز تعطیلی موقت خدمات‌رسانی فرهنگی وجود نخواهد داشت؛ از این‌رو با اطلاع‌‌رسانی پیشین به مخاطبان، مقرر شد از یکم دی ماه، خدمات‌رسانی به مخاطبان ازسرگرفته شود. با این وجود، در مدت یک ماه تعطیلی خدمات‌رسانی به صورت فیزیکی، بهره‌گیری از امکانات کتابخانه‌ای و بازدید از موزه برای پژوهشگران و علاقه‌مندان، از راه فضای مجازی و تارنما امکان‌پذیر بود.
اکنون پس از بازگشایی و از سرگیری خدمات‌رسانی، علاقه‌مندان به بازدید از موزه و پژوهشگران و مخاطبان کتابخانه می‌توانند هر روز به جز جمعه‌ها از ساعت 8:30 تا ساعت 16:30 از خدمات این موقوفه 77 ساله بهره بگیرند.
علاقه‌مندان همچنین برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درباره بازگشایی و چگونگی بهره‌گیری از خدمات موزه‌ای و کتابخانه‌ای می‌توانند با شماره تلفن 66751291 روابط عمومی موسسه‌ کتابخانه و موزه‌ ملی ملک تماس بگیرند.
کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های نفیس خطی به شمار می‌آید که در سال 1316 خورشیدی از سوی حاج حسین آقا ملک بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این نهاد فرهنگی در 8 دهه گذشته برآن بوده است در جریان توسعه فرهنگی کشور و آنگونه که واقف سفارش کرده است، در «ترقی معارف» بکوشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه