سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان در حمام تاریخی گلشن بسته مانده‌است!

یادمان

در حمام تاریخی گلشن بسته مانده‌است!

شهرتاریخی یزد درحالی این روزها با هجوم تخریب‌ خانه‌های تاریخی مواجه شده است که فعالان میراث‌فرهنگی از قفل شدن طولانی‌مدت در حمام تاریخی گلشن خبر می‌دهند.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | adidas criticism on children quotes for women MX Blue Release Date - SBD - adidas zx flux navy on feet conversion rate

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ در حمام تاریخی گلشن مدتهاست که بسته است. به‌طوری‌که هیچ گردشگری امکان ورود و بازدید از آن را ندارد. فعالان میراث‌فرهنگی می‌گویند قفل‌ شدن در این بنای تاریخی بدون هیچ دلیلی بدیهی‌ترین اتفاقی است که این روزها در میراث‌فرهنگی یزد رخ می‌دهد.
 
«امیر ترقی‌نژاد» در این رابطه به خبرگزاری میراث‌فرهنگی گفت: «مشخص نیست در حمام تاریخی گلشن به‌چه دلیل بسته و قفل شده است اما موضوعی که مشخص است به وضعیت بنا برمی‌گردد که حال و روز خوشی را سپری نمی‌کند.»
 
امیرترقی نژاد همچنین به حفاظت و مرمت اصولی این بنای تاریخی اشاره کرد و گفت: «امیدواریم حمام قدیمی گلشن که به حمام گازرگاه معروف است از سوی متولیان امر مورد حمایت قرار بگیرد درغیراینصورت نیز این بنا همچون دیگر بناهای ثبتی و ارزشمند یزد تخریب می‌شود.
 
درحال‌حاضرحمام قدیمی گلشن که به مربوط به دوره قاجاریه است درمحله قدیمی گازرگاه در جوار باغ معین واقع شده است .
 
این اثر در تاریخ 4 تیر 1377 با شماره ثبت 2049 به‌عنوان یکی ازآثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه