سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان بار دیگر تخریب بافت تاریخی شهر بادگیرها - نوبت به تخریب محله تاریخی لرد کیوان یزد رسید

یادمان

بار دیگر تخریب بافت تاریخی شهر بادگیرها - نوبت به تخریب محله تاریخی لرد کیوان یزد رسید

بار دیگر تخریب بافت تاریخی شهربادگیرها آغاز شده و این بار نوبت به تخریب محله تاریخی لرد کیوان یزد رسیده است. بر اساس آخرین خبرها شنیده می‌شود که بخشی از اهالی این منطقه اقدام به تخریب بخش‌هایی از این محدوده تاریخی کرده‌اند.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | SBD - 100 Release Date - nike free hyperfeel cheap women boots shoes sale Tech Grey CT8527 - lunar glides by nike cleats for sale on craigslist

 خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی – بار دیگر تخریب بافت تاریخی شهربادگیرها آغاز شده و این بار نوبت به تخریب محله تاریخی لرد کیوان یزد رسیده است. بر اساس آخرین خبرها شنیده می‌شود که بخشی از اهالی این منطقه به تخریب بخش‌هایی از این محدوده تاریخی اقدام کرده‌اند.
 
یک فعال حوزه میراث فرهنگی از تخریب بخشی از بافت و خانه های تاریخی در محله تاریخی "لرد کیوان" یزد خبرداد و گفت: به نظر می رسد بخشی از اهالی این منطقه در تخریب بخش هایی از این محدوده اقدام کرده‌اند.
 
امیرترقی نژاد درگفت‌ و گو با  chnافزود: شواهد نشان می دهد بخشی از تخریب های صورت گرفته، در همجواری یک خانه قدیمی است که هم اکنون برای یک هتل و کافی شاپ سنتی در حال آماده سازی است.
 
او ادامه داد: البته بخش هایی دیگر از تخریب در این محله تاریخی ، نشانگر آماده سازی آن برای ساخت یک پارکینگ محلی است.
 
ترقی نژاد تصریح کرد: محله لرد کیوان در جنوب محله باغ گندم واقع شده است که از جهات شمال به محله باغ گندم، از جنوب به محله شاه طهماسب، از شرق به محلات دروازه شاهی و لب خندق، واز غرب به محله ابوالمعالی محدود می شود.
 
او  گفت: با توجه به اینکه محله مذکور در محدوده محله کوشکنو و شاه ابوالقاسم یزد قرار دارد، احتمالا احداث و شکل گیری این محله به اواخر قرن هشتم هجری مربوط است.
 
عکس : راحله السادات میرحسینی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه