سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تصاویر: تخریب خانه تاریخی لاری‌ها

یادمان

تصاویر: تخریب خانه تاریخی لاری‌ها

خبرگزاری مهر: اندرونی خانه لاری‌ها که امروزه به صورت بنایی کاملا مجزا از ساختمانی موسوم به «خانه لاری‌ها» وجود دارد به علت عدم تفاهم مالک و مسئولان اداره میراث فرهنگی استان یزد برای واگذاری، به مخروبه ای تبدیل شده که علاوه بر استفاده سودجویان، منازل و حتی بنای اصلی به جا مانده از خانه لاری‌ها را با تهدید تخریب مواجه کرده است.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Orange FX5725 For Sale - adidas gauntlet 2019 schedule silver - 2021 Nasa x adidas Originals ZX 2K Boost White/Grey

خانه لاری‌ها و بادگیر آن مربوط به دوره قاجار است و در یزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، مجاور عمارت کلاه فرنگی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۷۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۳۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

خانه لاری‌ها شامل شش باب خانه با فضاهای کاملاً معماری ویژه خانه‌های کویری است. این خانه در سال ۱۲۸۶ قمری ساخته شده مالک آن حاج محمد ابراهیم لاری بوده‌است. مساحت آن حدود ۱۷۰۰متر و زیربنایی معادل ۱۲۰۰متر مربع را داراست. درها، پنجره‌ها، ارسی‌ها و اتاق‌های آیینه‌کاری و نقاشی شده آن یکی از نمونه‌های زیبا و عالی خانه‌های اعیانی قرن سیزدهم است.



































نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه