سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان به دنبال ریزش باران شدید بهاری - قنات تاریخی ندوشن فرو ریخت

یادمان

به دنبال ریزش باران شدید بهاری - قنات تاریخی ندوشن فرو ریخت

قنات تاریخی ندوشن در پی بارش شدید باران در ندوشن ریزش کرد و آب این قنات به کلی خشک شد.قنات ندوشن دو سال است که در فهرست آثار ملی ایران جای دارد.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی – در پی بارش شدید باران درندوشن، قنات تاریخی ندوشن که به ثبت آثار ملی ایران در آمده بود ریزش کرد و آب این قنات به کلی خشک شد.

این قنات تاریخی دو سال است که در فهرست میراث ملی ایران جای دارد اما اقداماتی مبنی بر حفاظت از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام نشده بود. این در حالی است که قنات ها، یکی از مهمترین سازه‌های تاریخی ایران به شمار می روند و جایگاه مهمی در ساختن تمدن ایران زمین دارند.
 
به گفته کارشناسان میراث فرهنگی، این قنات که مربوط به دوره ایلخانی است و 4٫2 کیلومتر طول دارد و به شماره 30051 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. مظهر این قنات از فاصله 10 کیلومتری جنوب شهر ندوشن در محلی به نام سرآب ده شروع شده و تا ابتدای بلوار فاطمه الزهرا(س) این شهر ادامه می یابد.
 
دبی آب این قنات 60 لیتر در ثانیه است که به باغستان‌های شرقی و بافت قدیم شهر هدایت می شود در ضمن در طول مسیر قنات 51 حلقه چاه برای لایروبی و تهویه هوای قنات قرار دارد و عمیق ترین نقطه قنات هم ( مادرچاه) 48 متر عمق دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه