سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان آب‌انبار تاریخی امامزاده جعفر را نجات دهید

یادمان

آب‌انبار تاریخی امامزاده جعفر را نجات دهید

یک فعال حوزه‌ی میراث فرهنگی از وضعیت نامناسب آب‌انبار تاریخی امامزاده جعفر در یزد انتقاد کرد.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Dialadogwash - Women's shoes - Footwear NIKE - nike air jordans vi 6 mens silver rings black gold - Sneakers - Low shoes , Nike Air Max Bolt CU4152 001 Black/White/Black

به گزارش خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آب‌انبار تاریخی امامزاده جعفر یزد، درست کنار بنای تاریخی این امامزاده قرار دارد، امامزاده‌ای که برای گسترش آن حدود هفت‌ماه پیش، تعدادی از بناهای تاریخی قرارگرفته در بافت تاریخی یزد تهدید و برخی از آن‌ها تخریب شدند.

امیر ترقی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به این‌که آب‌انبار امامزاده جعفر باقی‌مانده از دوره‌ی قاجار آسیب‌های زیادی دیده است، گفت: این آب‌انبار که همجوار امامزاده جعفر است، به زباله‌دانی تبدیل شده است.


این فعال حوزه‌ی میراث فرهنگی با بیان این‌که این بنای تاریخی در سال 1382 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، از هیئت‌ امنای امامزاده جعفر و متولیان اداره‌ی اوقاف انتقاد کرد و ادامه داد: بهتر است هیئت امنا و مدیران متولی به‌جای این‌که به فکر توسعه‌ی حرم امامزاده جعفر باشند، این آب‌انبار تاریخی را از زباله‌ها و تعرض‌هایی که به آن وارد شده است، نجات دهند.

 وی اضافه کرد: درست نیست آب‌انباری که در کنار امامزاده قرار دارد و به نام این امامزاده نامگذاری شده است، چنین وضعیت اسفناکی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در حالی که حتی آب‌انبار وقفی امامزاده جعفر یزد، وضعیت مناسبی ندارد و اداره‌ی اوقاف استان یزد به آن توجه نمی‌کند، چگونه در فکر اجرای طرح گسترش محدوده‌ی امامزاده جعفر با تخریب خانه‌های واقع در بافت تاریخی است؟!

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه