سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تعرض به حریم یک بنای تاریخی در بافق

یادمان

تعرض به حریم یک بنای تاریخی در بافق

یک فعال حوزه‌ی میراث فرهنگی از تعرض یک ساختمان در همجواری برج ارگ تاریخی «عبدالرضاخان بافقی» در شهرستان بافق در استان یزد خبرداد.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Instant Drops , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

امیر ترقی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که این ساختمان حریم قانونی «ارگ عبدالرضاخان» را تهدید می‌کند، اظهار کرد: بنای در حال ساخت که از حدود شش‌ماه پیش، کار ساخت آن آغاز شده، در فاصله‌ی کمتر از 10 متری این بنای تاریخی که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است، قرار دارد.


وی با بیان این‌که ارگ تاریخی «عبدالرضاخان» در حدی شناخته‌شده است که حتی گردشگران برای دیدن آن به این منطقه از شهرستان بافق می‌روند، ادامه داد: این ارگ یک قلعه‌ی بزرگ بوده که سه برج به ارتفاع 12 متر داشته و از خشت و گل ساخته شده است. متأسفانه به‌مرور زمان، بخش زیادی از این ارگ تاریخی تخریب شده و در حال حاضر فقط سه برج آن باقی مانده است.


به گفته‌ی او، اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بافق، مرمت این بنای تاریخی را که شامل دو دروازه در سمت شرق و غرب آن است و به نام «عبدالرضاخان» فرزند محمدتقی‌خان بافقی حاکم ارگ بوده، از سال 1387 آغاز کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه