سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان آشفتگی در میدان تاریخی وقت‌ الساعت یزد

یادمان

آشفتگی در میدان تاریخی وقت‌ الساعت یزد

حسینیه و میدان تاریخی وقت الساعت سال‌هاست که حال و روز خوشی ندارند و این روزها ادامه بی‌توجهی مدیریت شهری آن را آشفته‌تر از پیش کرده‌است.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی - حسینیه و میدان تاریخی وقت الساعت سال‌هاست که حال و روز خوشی ندارد و این روزها ادامه بی‌توجهی مدیریت شهری آن را آشفته تر از پیش کرده‌است.
 
«امیرترقی نژاد»، در گفتگو با CHN، با اشاره به اینکه این میدان تاریخی یکی از گذرهای پربازدید گردشگران است، اظهارداشت: «متاسفانه این میدان و حسیینه کوچک به پارکینگ مناسبی برای وسایل نقلیه تبدیل شده‌است.»
 
 
او به وضعیت نامناسب نخل تاریخی این میدان اشاره کرد و گفت: «شواهد عینی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که تعرض‌های جدی به این میدان تاریخی که قدمت آن به قاجاریه می‌رسد شده‌است.
 
 
میدان وقت الساعت یک سوال دارد و آن این است که کی از این بی نظمی نجات می‌یابد

 
به گفته ترقی نژاد، این حسینه و میدان تاریخی به همراه نخل آن با شماره 2656به ثبت آثار ملی ایران رسده است.
 
محله وقت الساعت از محلات احداث شده در نیمه اول قرن هشتم هجری است، اما بناها و عمارات اصلی قدیم که در اطراف آن بوده، از میان رفته است. در کنار این میدان تاسیسات مدرسه سید رکن الدین و دستگاه نجومی و رصدی آن موسوم به اوقات و ساعات ( تاسیس 725 هجری ) قرار داشت که در عصر خود یکی از دستگاه های مهم علمی بوده است.
 
 عکس : راحله السادات میرحسینی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه