سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان خطر کوچک شدن بافت تاریخی یزد

یادمان

خطر کوچک شدن بافت تاریخی یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد معتقد است: سند مصوب شده طرح جامع حفاظت از بافت تاریخی یزد جامع و کامل نیست.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | Nike

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدمهدی شرافت در جمع خبرنگاران استان یزد توضیح داد: این بافت با توجه به اینکه تنها بافت منسجم در کشور است نیاز بیشتری به حفاظت و حراست دارد.

وی افزود: این طرح از یک طرف 200 هکتار از بافت تاریخی یزد را از محدوده خارج کرده و در مواردی نیز اجازه تعریض کوچه‌ها تا عرض 6 متر را در بافت صادر کرده است که اگر این اتفاق بیفتد دیگر چیزی از بناهای قدیمی در بافت باقی نخواهد ماند.

شرافت با تاکید بر اینکه این سند باید گویا و واضح باشد، طرح قبلی حفاظت از بافت تاریخی را بهتر از طرح فعلی دانست و خواستار ملغی شدن این طرح و استناد به طرح قبلی شد.

وی با بیان اینکه اگر این طرح لغو نشود، ما از ابزارهای قانونی خود برای حفاظت از بافت تاریخی استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: ما با شهرداری مشکلی نداریم، بلکه سندی که بین ما حکم می‌کند تنش زا و مشکل آفرین است. باید این مشکلات را برطرف کرد.

شرافت با گرامیداشت روز جهانی جهانگردی، اظهار کرد: استان یزد در جذب گردشگران خارجی رتبه قابل قبولی دارد. می‌توان با توسعه زیرساخت‌ها و عمومی شدن فرهنگ گردشگری ظرفیت بالایی را برای جذب بیشتر گردشگران خارجی فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری می‌تواند بخش عظیمی از مشکل اشتغال استان را رفع کند، افزود: سرمایه گذاری در این حوزه، کم و بازدهی آن بسیار بالا است.

شرافت ادامه داد: زیرساخت‌های دیگری در استان مهیا شده که زمینه توسعه گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی و ماجراجویی و گردشگری تجارت را فراهم کرده است.

این مسئول بر توسعه گردشگری ایران‌گردان در استان یزد و بازدید از جاذبه‌های گردشگری توسط شهروندان یزدی تاکید کرد و افزود: این نوع گردشگری شور و نشاط اجتماعی را ارتقا داده و رونق افتصادی را به دنبال خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه