سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ساخت جاده و ویلا در جنگل ابر ادامه دارد

زیست بوم

ساخت جاده و ویلا در جنگل ابر ادامه دارد

زمین‌های کشاورزی روستای شیرین‌آباد نخستین قربانیان رانش زمین در این منطقه به‌دلیل قطع درختان برای ساخت جاده در جنگل ابر هستند.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | AIR JORDAN 4 BLANCAS Y ROJAS - BabylinoShops - nike air jordan grey low heels shoes blue sneakers

علی‌نقی مقصودلو، استاد دانشگاه و فعال محیط‌زیست با اعلام این مطلب به مهر گفت: با وجود تکذیب مسئولان ساخت جاده درجه یک و ویلا در جنگل ابر همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نخستین نشانه‌های خطرات دفن روستای شیرین‌آباد با مدفون شدن بخشی از زمین‌های کشاورزی مردم زیر رانش زمین آغاز شده است.

به گفته وی، برخلاف ادعای مسئولان مبنی بر توقف عملیات جاده‌سازی‌ در مسیر جنگل ابر روند جاده‌سازی‌ آن‌هم جاده درجه یک با عرض 40متر همچنان در این منطقه ادامه دارد. مقصود‌لو اظهار داشت: ویلا‌سازی‌ و توسعه در جنگل ابر نیز هرگز متوقف نشده اما مردم منطقه که پیش از این با برخی وعده‌های دروغین مسئولان ذینفع، ابراز علاقه به ساخت جاده می‌کردند حالا با دیدن آثار رانش زمین و احساس نگرانی در مورد فرو رفتن روستا زیرزمین نسبت به ساخت این جاده و توسعه ساخت‌وساز در پی آن به‌شدت معترض هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به افزایش میزان رانش‌ها در بخش‌های مختلف مسیر تصریح کرد: امیدواریم مدیریت جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست هرچه سریع‌تر جلوی ساخت این جاده و ویلاسازی و در پی آن نابودی روستای شیرین‌آباد را بگیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه