سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم بیشترین تخریب جنگل‌ها مربوط به استان گلستان است

زیست بوم

بیشترین تخریب جنگل‌ها مربوط به استان گلستان است

استاندار گلستان با بیان این که بیشترین بهره‌برداری و تخریب جنگل‌ها مربوط به گلستان است افزود: با وجود آنکه نیازمندی استان به فضای سبز بیشتر از سایر استان‌های شمالی است اما 27 درصد تخریب جنگل در این استان صورت می‌گیرد.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Discount Shoes, Clothing & Accessories , Giftofvision

برگرفته از روزنامه اطلاعات،  شماره  25833، پنج‌شنبه 22  اسفند 1392

خبرنگار اطلاعات: استاندار گلستان با بیان این که بیشترین بهره‌برداری و تخریب جنگل‌ها مربوط به گلستان است افزود: با وجود آنکه نیازمندی استان به فضای سبز بیشتر از سایر استان‌های شمالی است اما 27 درصد تخریب جنگل در این استان صورت می‌گیرد.

دکتر حسن صادقلو در مراسم روز درختکاری در گرگان با اعلام این مطلب افزود: این در حالی است که در مازندران این مقدار 21 درصد و در گیلان 17 درصد است.

وی یادآور شد: فرهنگ سبر و منابع طبیعی مسأله مهمی است و باید نه تنها در باور بلکه در عمل هم به اهمیت این منابع برسیم و با حساسیت‌های زیادی در جهت حفظ و حراست از آن بکوشیم.

صادقلو افزود: نباید خود را به درصد بالای سرانه فضای سبز دلخوش کنیم، بلکه باید بیشتر پتانسیل خود را روی فضاهایی بگذاریم که هنوز روی آن کاری صورت نگرفته است.

وی با بیان این که استان گلستان نیاز به فضای سبز و درختکاری بیشتری است افزود: بهتر بود این مراسم در جنگل برگزار نمی‌شد و در مکانی برگزار می‌شد که نیازمندی بیشتری برای کاشت درخت در آن وجود داشت.

صادقلو با تأکید بر بیشتر اهمیت دادن شهرداری‌ها به مسأله فضای سبز ادامه داد: بهتر است بخشی از ارزیابی‌های خودمان را بین بخشداران و فرمانداران در حوزه تشویق، نگهداری، تحویل درخت و جنگلکاری بگذاریم تا کار بیشتر و بهتری در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: بعضی از کارهای ما با آن چه در آموزه‌های دینی درباره اهمیت درخت و کاشت درخت موجود است مغایرت دارد.

به گفته استاندار گلستان، هرچند بهره‌بردار‌ی‌هایی که در جنگل‌ها صورت می‌گیرد دلیل فنی دارد، اما در دل این بهره‌برداری‌ها کارهایی می‌کنیم که متناقض با ادعای فرهنگ سبز ما است.

وی با اشاره به این که آموزه‌های دینی ما درخصوص فرهنگ سبز بسیار تابناک است ادامه داد: همه از اهمیت جنگل و منابع طبیعی آگاهی دارند.

استاندار گلستان تأکید کرد: باید سعی کنیم به این منابع در همه ابعاد نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و در نگهداری آن برای نسل بعد بهتر بکوشیم.

این مراسم با حضور استاندار گلستان، مدیرکل منابع طبیعی

و آبخیزداری استان گلستان و شهردار گرگان در النگدره گرگان برگزار شد.شعار هفته منابع طبیعی امسال «منابع طبیعی با مردم، برای مردم» است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه