سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ادامه آتش سوزی در آبیدر/ وزش باد مهار آتش را سخت کرده است

زیست بوم

ادامه آتش سوزی در آبیدر/ وزش باد مهار آتش را سخت کرده است

سنندج - خبرگزاری مهر: آتش سوزی در کوه آبیدر مشرف بر شهر سنندج که از حدود دو ساعت قبل آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آتش سوزی در کوه آبیدر سنندج که از حدود دو ساعت قبل آغاز شده بود علیرغم تلاش نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر و آتش نشان همچنان ادامه دارد و هم اکنون نیز اقدامات مختلف برای مهار این آتش شوزی موثر نبوده و بخش های از مراتع این کوه در حال سوختن است. Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | IetpShops , New Balance 327 Moonbeam Leopard , cheap invisible air jordans , 4011496719 , Where To Buy

سنندج - خبرگزاری مهر: آتش سوزی در کوه آبیدر مشرف بر شهر سنندج که از حدود دو ساعت قبل آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آتش سوزی در کوه آبیدر سنندج که از حدود دو ساعت قبل آغاز شده بود علیرغم تلاش نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر و آتش نشان همچنان ادامه دارد و هم اکنون نیز اقدامات مختلف برای مهار این آتش شوزی موثر نبوده و بخش های از مراتع این کوه در حال سوختن است.


بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به دلیل صعب العبور بودن این منطقه و عدم دسترسی به آن از طریق وسایل نقلیه کار مهار و کنترل آتش سوزی به وسیله دستی و از طریق نیروی انسانی در حال پیگیری است.

بر اساس همین گزارش وزش باد نیز یکی از دیگر عواملی است که بر شدت آتش افزوده و باعث شده است که کار مهار و کنترل آن دچار مشکل شود.

بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج بیش از 45 نفر از پرسنل آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، نیروهای خدماتی شهرداری و منابع طبیعی استان کردستان از زمان آغاز آتش سوزی به محل اعزام شده و تاکنون نیز موفق به مهار کامل آن نشده اند.

بر اساس آنچه که در داخل شهر سنندج مشاهده می شود وضعیت آتش سوزی تاحدودی کنترل و از پیش روی آن به سمت پائین جلوگیری شده است ولی وزش باد باعث شده است که پشت کوه آبیدر که دارای مراتع و جنگلهای بیشتری است نیز آتش بگیرد.

آتش سوزی امروز در آبیدر سنندج در حالی اتفاق می افتد که سه هفته قبل نیز بیش از هفت هکتار از مراتع این کوه در آتش سوخت.

بر اساس آنچه که مشاهده می شود تاکنون بیش از 15 هکتار از مراتع آبیدر سنندج در آتش سوخته است و لکه سیاه رنگ بر قله این کوه از دور هم دیده می شود

گرمای بیش از حد هوا و خشک شدن مراتع از جمله دلایل اصلی آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان کردستان به شمار می رود که البته میزان آتش سوزی ها در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش چشمگیری مواجه بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه