سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم برف سنگین کمر ۹۰ درصد از درختان اکالیپتوس شیراز را شکست

زیست بوم

برف سنگین کمر ۹۰ درصد از درختان اکالیپتوس شیراز را شکست

برخی از اهالی شیراز درحالی معتقدند که بارش برف در ۱۸ سال اخیر بی‌سابقه بوده که فعالان میراث‌فرهنگی از شکستن ۹۰ درصد از درختان اکالیپتوس به‌دلیل بارش برف سنگین خبر می‌دهند.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Men's Sneakers

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ فعالان میراث‌فرهنگی شیراز طی تماس تلفنی با خبرگزاری میراث‌فرهنگی از شکسته شدن درختان اکالیپتوس در شیراز خبر می‌دهند. آن‌ها معتقدند، حتی یک درخت اکالیپتوس سالم در خیابان و حومه شهرستان شیراز وجود ندارد و این اتفاق به‌دلیل بارش برف سنگین در روزهای گذشته بوجود آمده است.
 
«مهدی پارسایی» پژوهشگر و فعال میراث‌فرهنگی با اعلام این مطلب به CHN گفت: بارش‌های اخیر برف در روزهای گذشته سبب شد 90 درصد از درختان اکالیپتوس آسیب جدی ببینند. این درحالی است که 50 درصد از این درختان به‌طور کامل از بین رفته‌اند.
 
پارسایی معقتد است، با اینکه درخت اکالیپتوس تنومند است و شاخ و برگ زیادی دارد اما علیرغم تنومندی‌اش بسیار ترد و شکننده است. چنانچه هنگام بارش برف شهرداری برای استخدام کارگر و زدودن برف از درختان فراخوان داده و  از مردم تقاضا کرده بود که درختان اطراف خانه‌های خود را بتکانند.
 
این فعال میراث‌فرهنگی، شیراز را شهری باغ‌شهر توصیف کرد و گفت: از آنجایی‌که شیراز، باغ شهر است و درختان بسیاری دارد طبیعی است که در اثر بارش و عوامل جوی چنین صدماتی ببیند اما این موضوع سبب نمی‌شود که مردم نسبت به محیط زیست و وضعیت درختان شهر بی‌تفاوت باشند. درحال‌حاضر بیشترین آسیب به درختانی وارد شده که در کمربند سبز شیراز وحومه شهر قرار گرفته‌اند.
 
آنطور که پارسایی می‌گوید، هم‌اکنون شهرداری در حال انجام اصلاح درختان اکالیپتوس است تا در فصل بهار رشد آن‌ها تدوام پیدا کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه