سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اذعان کرد: فقدان طرح جامع مطالعاتی زوال درختان بلوط

زیست بوم

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اذعان کرد: فقدان طرح جامع مطالعاتی زوال درختان بلوط

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کمیته‌ای متشکل از اعضای علمی، پژوهشی و اجرایی با فعالیت کارگروه‌های تخصصی در خصوص شناسایی دلایل و رصد پدیده زوال درختان بلوط در استان تشکیل می‌شود.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Nike, adidas, Converse & More

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهرداد غضنفری در نخستین کارگروه احیا و حفاظت از جنگل‌های استان افزود: این کمیته استانی با حضور دستگاه‎هایی از جمله جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقات کشاورزی تشکیل و فعال می‌شود.

وی اظهارکرد: تاکنون تحقیقاتی در قالب یک طرح جامع و مدون به منظور شناسایی دلایل زوال درختان بلوط در سطح استان انجام نشده و با تشکیل این کمیته تخصصی تلاش می‌شود این مهم به صورت کار‌شناسی ظرف سه ماه آینده بررسی و عملیاتی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین فقدان طرح جامع مطالعاتی در این زمینه نیز موجب عدم ارایه هرگونه راهکار علمی و مناسبی برای مقابله با این پدیده شده است.


غضنفری گفت: همچنین ارائه برخی راهکارهای مقطعی در این خصوص نیز تبعات منفی را به دنبال داشته به نحوی که راهکار قطع درختان بیمار تنها موجب قطع درختان به عنوان زیستگاه اصلی بسیاری از جانداران شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: باید دراین زمینه به نحوی اقدام شود که محیط زیست حیوانی و گیاهی حفظ شده و با توجه به معیشتی بودن بسیاری از جنگل‌ها و مراتع برای مردم استان، مشکلات اقتصادی نیز برای مردم ایجاد نشود.

وی افزود: لرستان با داشتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل، دومین استان خسارت دیده از پدیده زوال درختان بلوط است که به تازگی برای این مهم اعتباری نیز در نظر گرفته شده که به هیچ وجه متناسب با جبران حجم خسارات وارده نیست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه