سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم درختان باغ تاریخی فلاحت تشنه‌اند

زیست بوم

درختان باغ تاریخی فلاحت تشنه‌اند

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: نگهداری از باغ فلاحت به اعتبار مناسب نیاز دارد.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | nike lunar force one hypebeast shoes price guide - Nike Kobe 7 - TransparenciaShops

مراد سپهوند در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه این باغ ثبت ملی شده و متعلق به سازمان میراث فرهنگی است، افزود: ما فقط در شعار به باغ فلاحت می‎نازیم چراکه این باغ جنبه تاریخی و فرهنگی دارد اما متأسفانه با این وجود به آن توجه نمی‎شود.

وی بیان کرد: به حکم اینکه ستاد مرکز تحقیقات استان در محل این باغ قرار دارد خود را موظف می‎دانیم که به وضعیت آن رسیدگی کنیم.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا درختان این باغ آبیاری نمی‎شود قول پیگیری موضوع را داد و گفت: چاهی را برای آبیاری این باغ حفر کرده‎ایم و کارگری را نیز به این کار اختصاص داده‎ایم ولی هزینه سنگینی برایمان دارد. ما هر 15 روز یکبار درختان را آبیاری می‎کنیم اما در انجام این وظیفه دست تنها هستیم و لازم است دستگاه‎های متولی، اعتبار خاصی به نگهداری و آبیاری این باغ اختصاص دهند. باغ فلاحت آبروی خرم‎آباد و استان است و باید نهادهای مربوطه طرح جامعی برای این باغ ملی طراحی کنند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که تحقیقات، سیستم آموزش و دانشگاه از لحاظ اعتباری اوضاع خوبی ندارند مثل فرزندمان از این باغ محافظت می‎کنیم اما هیچ گونه اعتباری برای انجام آبیاری و نگهداری آن در اختیار نداریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه