سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم جنگلهای شمال و زاگرس در معرض نابودی است - باید روند احیای طبیعت شتاب گیرد

زیست بوم

جنگلهای شمال و زاگرس در معرض نابودی است - باید روند احیای طبیعت شتاب گیرد

خبرگزاری مهر: قائم مقام سازمان جنگل ها و رئیس شورای عالی جنگل ، مرتع و آبخیزداری گفت: از نگاه اکوسیستمی باید گفت که در جنگل های شمال در البرز و همچنین زاگرس شاهد نابودی هستیم و تهدیدات متعددی بدنبال جنگلهاست و می طلبد تا روش ها و سیاست های موجود در این خصوص اصلاح شود.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | DH1301 , nike mens woven bonded pants sets made , nike mens woven bonded pants sets made G NRG 'Leopard' , 800 - FitforhealthShops

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مقدسی صبح پنجشنبه در همایش طبیعت گردی در شمال ایران گفت: در حال حاضر در شمال کشور 1.9 میلیون هکتار جنگل وجود دارد که این میزان سطح در گذشته 3.4 دهم هکتار بود که در گذر زمان بدلیل  استفاده نادرست  به 1.09 دهم هکتار کاهش یافت و البته این به معنای آن نیست که زحمات گذشتگان را نفی کنیم.

مقدسی افزود : سازمان جنگل ها باید برای رسیدن به مدیریت پایدار جنگل ، سیاست جدید و بروز اتخاذ کند و ما اعتقاد داریم که سایر منابع مانند جلگه شمال برای تامین منابع سلولزی کشور کاملا کافی بوده و می توانیم 12 میلیون متر مکعب منابع سلولزی تولید کنیم ولی تاکنون این مهم را عملیاتی نکردیم.

 وی اعلام آمادگی سازمان جنگل ها و مراتع جنگل را با استانداری مازندران برای رفع معضل زباله استان بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه رامسر براستی با و جود این منظر طبیعی قطعه ای از بهشت در ایران است، افزود: نخستین پارک جنگلی در سال 48 توسط مرحوم آشتیانی پی ریزی شده و در حال حاضر 34 هزار هکتار  پارک جنگلی در کشور وجود دارد.

 وی اضافه کرد : ظرفیت پذیرش نیروی انسانی این پارکها در کشور هفت میلیون نفر است ولی 20 میلیون نفر از آن استفاده می کنند که این مهم بیانگر آن است که در این بخش باید تمهیدات مقتضی اندیشیده شود.

مقدسی ادامه داد : بسیاری از برنامه های ما در خصوص جنگل ها و منابع طبیعی برنامه ای جامع نگر نبوده و بایستی روند احیای طبیعت شتاب بگیرد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به شاخصه های طبیعت گردی اشاره کرد و گفت:  ما در شمال کشور کشش بازار و گردشگر را داریم ولی شاخصه های پایدار گردشگری را نداریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه