سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ساخت موزه در جنگل ناهارخوان غیر قابل جبران است

زیست بوم

ساخت موزه در جنگل ناهارخوان غیر قابل جبران است

جنگل ناهارخوران به هیچ عنوان نباید تخریب شود و برای احداث بناهایی که در استان ایجاد می شود می توان از اراضی دیگر بهره برد و اگر جنگلی مانند جنگل ناهارخوران تخریب شود دیگر جایگزینی نخواهد داشت.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Nike nike shox for girls youth soccer Valentine's Day DQ9320 , 100 - nike twist women black boots sale girls on youtube - JofemarShops

قائم مقام سازمان محیط زیست گفت: مسئولان سازمان جنگلها و منابع طبیعی استان گلستان باید جلوی هر گونه اقدام غیر اصولی را بگیرند چرا که جنگل ناهارخوران جزء اراضی ملی است و هیچ ارگانی حق تخریب آن را ندارد.
 
علی محمد شاعری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: جنگل ناهارخوران یک میراث طبیعی برای گردشگری است و یک محیط سبز بی بدیل در دنیا است که معتقدم هیچگاه نباید اجازه قطع و تغییر کاربری درآن داده شود.
 
وی افزود: تغییر کاربری و قطع درختان و از بین بردن زیستگاهها در آن یک کار اشتباه نابخشودنی و غیر قابل جبران است و ما هیچ جایگزینی برای آن منطقه نداریم و نمی توانیم پیدا و یا ایجاد کنیم.
 
شاعری با اشاره به ساخت موزه دفاع مقدس در جنگل ناهارخوران ادامه داد: جنگل ناهارخوران به هیچ عنوان نباید تخریب شود و برای احداث بناهایی که در استان ایجاد می شود می توان از اراضی دیگر بهره برد و اگر جنگلی مانند جنگل ناهارخوران تخریب شود دیگر جایگزینی نخواهد داشت.
 
قائم مقام سازمان محیط زیست تصریح کرد: این مسئولانی که به عنوان متولی سازمان جنگلها و منابع طبیعی استان هستند باید جلوی هر گونه اقدام غیر اصولی را بگیرند چرا که جنگل ناهارخوران جزء اراضی ملی است و هیچ سازمانی حق تخریب آن را ندارد.
 
به گزارش ایلنا مدتی است در جنگل ناهارخوران که در شهر گرگان، مرکز استان گلستان قرار دارد عملیات تخریب جنگل به منظور ساخت موزه دفاع مقدس در مساحت بیش از 7هزار متر توسط بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس صورت می گیرد.
 
مسئولان بنیاد حفظ آثار مدعی اند که دولت مجوز ساخت موزه را داده و سازمان منابع طبیعی نیز به آنجا اجازه قطع درختان را داده است.
 
این اقدام در حالی صورت می گیرد که شورای شهر گرگان و جمعی از سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست بارها به مراجع قانونی اعتراض کرده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه