سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم جزئیات تصرف ۱۴۰هکتار از زمین‌های پارک خٌجیر

زیست بوم

جزئیات تصرف ۱۴۰هکتار از زمین‌های پارک خٌجیر

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، جزئیات تصرف ۱۴۰ هکتار از زمین‌های پارک ملی خُجیر توسط سازمان تحقیقات کشاورزی را تشریح کرد و از تشکیل یک کارگروه ویژه در این باره در کمیسیون متبوعش خبر داد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Continuous Nike Dunk Low "Grey Fog" White/Grey Fog 2021 For Sale DD1391 - neon nike air max 97 actual images in india - 103

مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین پرونده‌های در دست بررسی در این کمیسیون اظهار داشت: یکی از موضوعات مورد بررسی در کمیسیون‌ بحث ساخت‌وسازهای غیرقانونی در پارک خجیر و تصرف 140 هکتار از زمین‌های این پارک توسط سازمان تحقیقات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: کمیسیون اصل 90 بررسی‌های مفصلی روی این پرونده انجام داد و کارگروهی متشکل از اعضای کمیسیون اصل 90 و نمایندگان محیط زیست، استانداری تهران، امور آب تهران و چند نهاد مرتبط را برای تحقیق و بررسی در مورد تصرف این زمین‌ها از پارک خجیر توسط سازمان تحقیقات کشاورزی تشکیل داد که قرار است این کارگروه بررسی‌های خود در مورد بازپس‌گیری این زمین‌ها از سازمان تحقیقات کشاورزی را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین گفت: این کارگروه تا پایان آبان‌ماه باید گزارش خود درباره نحوه بازپس‌گیری و انتقال این زمین‌ها از منابع طبیعی تهران به محیط زیست تهران را به کمیسیون اصل 90 ارائه دهد؛ البته کار این کارگروه به اینجا ختم نمی‌شود و قرار شده این هیئت طی بازدیدهای منظم از پارک خجیر میزان تحقق این مصوبات را مورد ارزیابی قرار دهد.

افضلی‌فرد افزود: در همین راستا مقرر شده که سازمان محیط زیست استان تهران و منابع طبیعی نسبت به ارسال نقشه‌ها و اسناد مالکیت پلاک 38 خجیر از طریق استانداری تهران به کمیسیون مستندسازی دولت، اقدام کنند تا نسبت به انتقال سند مالکیت اقدامات قانونی صورت گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: بنا شده که از طریق استانداری تدابیر لازم برای صیانت و حفاظت از هرگونه تعدی و تصرفات غیرقانونی در مورد پارک خجیر به عمل آید و اعتبارات لازم نیز به این امر اختصاص پیدا کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه