سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم محدوده پیچ سلیمان کشته پارک ملی گلستان برای چندمین بار آتش گرفت

زیست بوم

محدوده پیچ سلیمان کشته پارک ملی گلستان برای چندمین بار آتش گرفت

خبرگزاری مهر: سرپرست روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان گلستان از آتش سوزی در پارک جنگلی گلستان خبر داد و اعلام کرد: حدود یک ساعت پیش این آتش سوزی در محدوده پیچ سلیمان کشته پارک ملی گلستان اتفاق افتاده است.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Nike News

احمد دباغبان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در یک ماه گذشته این سومین آتش سوزی در پارک ملی گلستان بوده، افزود: نیروهای پارک کلی گلستان و روستای حاشیه پارک برای مهار کردن آتش سوزی به این منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت و گروه ویژه برای کمک به خاموش کردن آتش به منطقه پیچ سلیمان کشته پارک ملی گلستان اعزام می شوند تا هرچه سریعتر آتش سوزی مهار شود.

دباغیان در توضیح علت آتش سوزی، اظهار کرد: قطع به یقیین نمی توان در مورد این آتش سوزی نظر داد اما احتمال روشن گذاشتن آتش توسط مسافران عبوری و وقوع این اتفاق زیاد است.

وی اذعان کرد: با توجه به گرمی هوا و خشک شدن علف های کنار در این فصل، انداختن ته سیگار نیز یکی دیگر از دلایل آتش سوزی می تواند باشد.

سرپرست روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گلستان با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان درباره وسعت آتش سوزی اعلام نظر کرد، یادآورشد: ۳۱ خردادماه نیز درست همین نقطه از پارک ملی گلستان طعمه حریق شد و علی رقم تلاش های فراوان محیط بانان و مردم حدود پنجاه هکتار از اراضی پارک در این محدوده بطور کامل در آتش سوخت.

به گفته وی این آتش با توجه به تغییر جهت وزش باد خاموش شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه