سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم یک پلنگ ایرانی در لرستان کشته شد

زیست بوم

یک پلنگ ایرانی در لرستان کشته شد

پلنگ کشان در ایران ادامه داردهنوز چند ماه از انتشار عکس هایی که یک شکارچی را در کنار لاشه یک پلنگ ایرانی نشان می‌داد نگذشته است که یک پلنگ دیگر در لرستان و در منطقه شکار ممنوع، کشته شد.

nike-dunk-low-coast-uncl | Nike

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- اوضاع پلنگ‌های ایرانی همچنان وخیم است. با کمتر شدن تعداد این پلنگ‌ها، کشته شدن این گونه نیز سرعت گرفته است. هنوز یک سال از زمانی که در فاصله زمانی اندکی چهار پلنگ در ایران کشته شدند و نیز‌ عکس لاشه یک پلنگ در کنار یک شکارچی منتشر شد نگذشته است که از لرستان خبر می‌رسد یک پلنگ بالغ دیگر در یک منطقه شکار ممنوع در این استان کشته شده‌است.
 
به گزارش CHN و به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، چند روز قبل یک پلنگ ایرانی در جنوب غربی استان لرستان در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع هشتاد پهلو با شلیک گلوله یک شکارچی متخلف کشته شده‌است.
 
مسوولان محلی استان لرستان نیز این خبر را تایید کرده‌اند. چنان که «محمد حسین بازگیر»، مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در این باره گفته است: «در پی دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر کشتار یک پلنگ در منطقه هشتاد پهلو، نیروهای یگان محیط زیست به منطقه اعزام و پس از بررسی و جستجو، لاشه پلنگ را که توسط گلوله کشته شده بود، پیدا کرده‌اند.»
 
گویا یک متخلف نیز در این رابطه دستگیر شده است. این متخلف از عشایر دامدار منطقه است شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌است.
 
کشته شدن این پلنگ در جایی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ موردی از حمله پلنگ به دام‌های اهلی در این منطقه گزارش نشده‌است.
 
در سال‌های 1388 و 1389 در استان لرستان 9 مورد مستند و دو مورد غیر رسمی از کشتار پلنگ ایرانی گزارش شده‌است اما از سال 1389 تاکنون این نخستین مورد از شکار پلنگ در این استان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه