سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مرگ یک خرس سیاه آسیایی بر اثر برخورد با خودرو

زیست بوم

مرگ یک خرس سیاه آسیایی بر اثر برخورد با خودرو

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از مرگ یک خرس سیاه آسیایی که یگ گونه در معرض انقراض و در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت است در شهرستان رودان هرمزگان خبر داد.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Gran Canaria - nike shox fuse low beam - IwmsaShops - Maspalomas Marathon 2021 , Carreras populares

کیوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود:  ساعت ۲۱ شب گذشته  یک خرس سیاه آسیایی بر اثر برخورد با یک خودروی سنگین در جاده زیارتعلی شهرستان رودان در محدوده گردنه مهتابی در استان هرمزگان کشته شد.

به گفته وی، خرس مذکور که یک خرس سیاه بالغ بوده تا مدتی پس از برخورد با خودرو همچنان زنده بوده و سعی داشته خود را از حاشیه جاده به سمت کوه بکشاند.

هوشمند اظهار داشت: پس از اطلاع از حادثه محیط بانان و دامپزشک بلافاصله عازم محل شده و به جستجو پرداخت اند اما خرس را در حالی یافتند که حیوان تلف شده بود.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: لاشه این خرس سیاه جهت بررسی های بیشتر به آزمایشگاه بانک ژن استان هرمزگان منتقل شده است.

به گزارش مهر، خرس سیاه آسیایی هم اکنون در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN RED LIST) در طبقه در آستانه انقراض (CR) قرار دارد و هیچ آمار مشخصی از تعداد اندک باقیمانده جمعیت این گونه در کشور در دست نیست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه