سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم در استان البرز صورت می‌گیرد: اجرای سیرک سیروس قهرمانی با مجوز سازمان محیط زیست

زیست بوم

در استان البرز صورت می‌گیرد: اجرای سیرک سیروس قهرمانی با مجوز سازمان محیط زیست

در میان بهت و حیرت فعالان و دوستداران حیات وحش، سیرک سیروس قهرمانی برای اجرا در استان البرز از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز گرفت. این مجوز در جایی توسط این سازمان داده شده که پیش از این طی استفتائی از 14 مرجع تقلید نشان داد که آزار و اذیت حیوانات در سیرک حرام شرعی است.

shock drop air force 1 full uv reactive | IetpShops - nike zoom kobe v 2009 black friday sale today 2016 - Buy Online - nike zoom kobe v 2009 black friday sale today 2016 for Women & Men

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از گونه های جانوری و حیات وحش ایران در تازه‌ترین اقدام به اجرای سیرک سیروس قهرمانی در استان البرز مجوز داده است. اجرای این سیرک در جایی انجام می‌شود که چندی پیش پاسخ بیشتر مراجع به استفتائی در مورد سیرک و استفاده از جانوران این بوده که آزار و اذیت حیوانات در سیرک حرام شرعی است. 
 
«شهرام امیری شریفی»، مدیر عامل انجمن دیده بان حقوق حیوانات در گفت و گو با CHN با اعلام این خبر گفت: «مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست می‌گویند که این مجوز در پی شکایت سیروس قهرمانی برای اجرای این سیرک داده شده‌است.»
 
به گفته شریفی، گویا چندین بند برای اصلاح شرایط از سیرک خواسته شده و سیرک نیز شرایط این بندها را پذیرفته و در نهایت مجوز گرفته است.
 
مسوولان انجمن دیده بان حقوق حیوانات در صدد ملاقات با مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست و پرسش در مورد این مجوز از آن‌ها هستند.
 
چندی پیش در یک استفتاء از 14 مرجع تقلید و استاد حوزه علمیه در مورد سیرک حیوانات، تعداد قابل توجهی از مراجع در پاسخ گفتند که «آزار و اذیت حیوانات از نظر شرعی حرام است.»
 
آزار و اذیت حیوانات در سیرک ها مسبوق به سابقه است. چندی پیش عکسی منتشر شد که در آن 30 شیر آفریقایی در قفسی تنگ روی هم حبس شده بودند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه