سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم فعالیت باغ وحش بابلسر متوقف شد

زیست بوم

فعالیت باغ وحش بابلسر متوقف شد

محیط زیست مازندران در حال رایزنی با سازمان محیط زیست برای پیدا کردن مکانی مناسب برای نقل و انتقال حیوانات این باغ است و به محض این که این مکان را مشخص کند، با هماهنگی لازم نقل و انتقال حیات وحش این مجموعه به مکان مورد نظر سازمان محیط زیست انجام خواهد شد.

nike air force 1 low uv | Adidas Superstar Cloud White/Core Black - Core Black FV2819 - james harden adidas commercial 2018 schedule 2017

تصاویر دردناک خرس زنجیر شده در باغ وحش بابلسر بالاخره کار خودش را کرد و این مجموعه را به تعطیلی کشاند؛ هرچند با انتشار این خبر و بازتاب آن در سطح جهان، حالا شرح مشکلات دیگر باغ وحش های کشور (برای نمونه به اینجا بروید) روایت می‌شود تا نشان دهد که هیچ یک از این مجموعه ها «باغ» نیستند و لاجرم می‌بایست جمع شوند.

به گزارش «تابناک»، طاهره فضیلت، رئیس اداره حقوقی محیط زیست مازندران با اعلام خبر توقف فعالیت باغ وحش بابلسر، به مهر گفت: فعالیت باغ وحش بابلسر به دلیل شرایط بد نگهداری حیوانات پنجشنبه هفته گذشته از سوی دادستان شهرستان متوقف شد.

وی در ادامه از حقیقتی نادیده در این پرونده پرده برداشت و افزود: مجوز این باغ وحش که سه ساله بود از پایان سال 1388 منقضی شده بود و دیگر مجوزی برای فعالیت آن از سوی سازمان محیط زیست صادر نشده بود، اما در این سالها مجوزهای محدودی برای واردات و صادرات پرندگان و نه دیگر حیوانات از سوی سازمان محیط زیست صادر شده بود.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست مازندران گفت: در این سالها این باغ وحش به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کرد و در بررسی محیط زیست مشخص شد که شرایط نگهداری حیوانات در آن مناسب نیست و فضای زندگی بسیاری از گونه های حیات وحش در آن بسیار بد است.


فضیلت افزود: در طی رسیدگی‌های سازمان محیط زیست و درخواست محیط زیست از دادستان شهرستان، پنجشنبه هفته گذشته حکم توقف ادامه فعالیت این باغ وحش صادر شد که قرار است مدیر این باغ وحش مدارکی را برای دفاع خود ارائه دهد که هنوز ارائه نکرده است.

وی درباره سرنوشت حیوانات این مجموعه گفت: محیط زیست مازندران در حال رایزنی با سازمان محیط زیست برای پیدا کردن مکانی مناسب برای نقل و انتقال حیوانات این باغ است و به محض این که این مکان را مشخص کند، با هماهنگی لازم نقل و انتقال حیات وحش این مجموعه به مکان مورد نظر سازمان محیط زیست انجام خواهد شد.

گفتنی است طی هفته‌های اخیر تصاویر دردناکی از وضعیت بد نگهداری حیات وحش از جمله یک قلاده خرس که در وضع فلاکت باری در این باغ نگهداری می‌شد منتشر شد که به نظر می‌رسد با پیگیری رسانه‌ها ختم به خیر شده و فرجام یافته است اما این خوشحالی در قبال وجود 700 مرکز نگهداری از حیوانات در کشور که اغلب وضع خوبی ندارند، چیز زیادی نیست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه