سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم در جهادآباد رخ داد: شکنجه مرگبار بزمجه

زیست بوم

در جهادآباد رخ داد: شکنجه مرگبار بزمجه

در روزهای اخیر خبر کشته‌شدن یک حیوان عجیب در یکی از روستاهای شهرستان میمه و شاهین‌شهر در بیشتر فضاها و سایت‌های مجازی منتشر شد که تاکنون واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | Maratón Valencia 2021 , Carreras populares - iron man nike dunks sale women sneakers clearance - Fea-kpiShops

حمید ظهرابی مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره حیوانی که به تازگی توسط دو نفر از اهالی روستای جهادآباد در شهرستان میمه و شاهین‌شهر کشته شده است، گفت: این حیوان بزمجه بیابانی نام دارد که خزنده‌ای بی‌آزاری است و به انسان کاری ندارد و از پرندگان و تخم آنها، چرندگان، حشرات و ... تغذیه می‌کند.


وی با بیان اینکه تصاویر منتشر شده در سایت‌ها، با بزرگنمایی از تصویر این حیوان بوده است، ادامه داد: اندازه این حیوان (بزمجه بیابانی) حدود 130 سانتیمتر بوده که حدود پنج کیلوگرم نیز وزن داشته است.


مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه دو نفر از اهالی روستای جهادآباد این حیوان را در مکانی حبس و سپس خفه کردند، تصریح کرد: در حال حاضر این دو نفر شناسایی شده و قرار است با آنان برخورد قضایی صورت گیرد.


ظهرابی گفت: انسان‌ها نباید هر حیوانی را که می‌بینند، به آن حمله کنند و آن را بکشند، متاسفانه انسان‌ها تا یک حیوانی را می‌بینند فکر می‌کنند باید جمجمه آن را له کرد که این موضوع امری اشتباه است. وقتی فردی حیات‌وحشی را از بین می‌برد، وظیفه محیط‌زیست است که پیگیری قضایی انجام دهد.


وی خاطر نشان کرد: این حیوان، موجود عجیب و غریبی نیست و همیشه در مناطق بیابانی مشاهده می‌شود و تنها جثه بزرگی داشته است، البته آگاماها و خزندگان دیگری نیز در مناطق بیابانی وجود دارد که بسیار مشاهده می‌شوند.


مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه این موجودات در بیشتر مناطق بیابانی و نیمه‌بیابانی کشور وجود دارند، اظهارکرد: گویا این بزمجه بیابانی در مخروبه‌ای در روستای جهادآباد زندگی می‌کرد و به مناطق مسکونی و مکان‌هایی که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند، وارد نمی‌شود.


ظهرابی با بیان اینکه بسیار بعید است که این حیوان دوباره در این منطقه دیده شود، ادامه‌داد: این حیوان بسیار کم جمعیت است و دلیل کم جمعیت شدن این حیوان نیز تخریب زیستگاه‌های آن است.


وی خاطرنشان کرد: مردم باید به محض دیدن موجود و حیوان عجیب در اطراف محل زندگی خود بلافاصله این موضوع را به محیط زیست اطلاع دهند تا مدیریت این حیوانات توسط اداره محیط زیست انجام گیرد.


به گزارش ایسنا، روستای جهادآباد در هشت کیلومتری غرب شهرستان شاهین‌شهر و در حاشیه پناهگاه حیات‌وحش قمیشلو واقع شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه