سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تلفات هفتاد قله به 311 راس رسید

زیست بوم

تلفات هفتاد قله به 311 راس رسید

در چهارمین پایش میدانی منطقه هفتادقله، تلفات ناشی از بیماری PPR به 311 راس رسید.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | New Balance 530 Lifestyle Unisex Beyaz Spor Ayakkabı Kadin Spor Ayakkabı & Sneaker 4127850 , Network-presidentsShops

مهرداد حاجی‌حسینی معاون محیط طبیعی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - با اشاره به چهارمین پایش منطقه که روز گذشته در منطقه آلوده به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شد، گفت: در این پایش 88 راس کل و بز و قوچ و میش تلف شده یافت شد که با احتساب آمار قبلی تاکنون تلفات به 311 راس رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پایش دیروز با حضور 25 نفر از نیروهای یگان حفاظت اداره کل محیط‌زیست استان محیط‌بانان و کارشناسان اداره انجام گرفت، افزود: در کنار نیروهای محیط‌زیست یک اکیپ پنج نفره از هلال‌احمر نیز حضور داشتند.

حاجی‌حسینی افزود: طی پایش دیروز هشت مسیر آلوده به بیماری توسط گروه‌های سه نفره پایش شد که منجر به یافتن 88 راس کل و بز و قوچ و میش شد.

وی با تاکید بر اینکه پایش‌های روزانه توسط محیط‌بانان و ماموران محیط‌زیست انجام می‌شود، گفت: پایش کلی و دقیق منطقه هفته‌ای یکبار با حضور نیروی محیط‌زیست و NGO ها انجام می‌گیرد، اما در آخرین پایش سمن‌ها حضور نداشتند.

معاون محیط‌طبیعی استان مرکزی از استفاده از ماده ضدعفونی کننده جدید "پرسیدین" در آبشخورهای حیات‌وحش خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آهک و شستشوی آبشخورها با این ماده تاثیر چندانی نداشت و نیاز بود که ماده‌ای ماندگار و با پایداری بیشتر در طبیعت استفاده شود، با توصیه دامپزشکی ماده پرسیدین که قوی‌تر بوده و خاصیت خوراکی دارد، در حال مصرف است.

وی ادامه داد: این ماده اثرات سویی بر حیات‌وحش ندارد و در مقایل پایداری بسیاری بالایی نسبت به آهک دارد. اثرات این ماده در پایش‌های بعدی مشخص خواهد شد و امید است که بتوان از طریق این ماده شاهد کاهش تلفات حیات‌وحش که ارزش بسیاری بالایی برای منطقه و استان دارد، باشیم.

حاجی‌حسینی بر ادامه انجام اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی توسط محیط‌بانان تاکید کرد و گفت: پایش‌ها به صورت مستمر به منظور ریشه کردن این بیماری در هفتادقله ادامه دارد و طبق تصمیمات قرار است با توجه به اینکه تعداد داوطلبان بالاست سمن‌ها یک روز به صورت جداگانه پایش میدانی داشته باشند و یک روز نیز نیروهای محیط‌زیست منطقه را رصد کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه