سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم با حیات وحش مصدوم عکس یادگاری نگیرید!

زیست بوم

با حیات وحش مصدوم عکس یادگاری نگیرید!

مدیر دیده بان حقوق حیوانات با اشاره به حساس بودن حیات وحش مصدوم نسبت به تماس با انسانها گفت: محیط بانان و دامپزشکان از گرفتن عکس یادگاری با حیات وحش مصدوم خودداری کنند.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Nike nike shox for girls youth soccer Valentine's Day DQ9320 , 100 - nike twist women black boots sale girls on youtube - JofemarShops

به گزارش مهر، شهرام امیری شریفی با اشاره به عکس هایی که در روزهای گذشته مسئولان، محیط بانان و گاها دامپزشکان با حیات وحش مصدوم از جمله پلنگ مصدوم در استان کهکیلویه و بویراحمد گرفته اند، افزود: چنین تماس هایی اثرات بسیار نامطلوبی بر حال عمومی و وضعیت حیات وحش مصدوم خواهد گذاشت و مسئولان نباید به تصور اینکه موجوداتی مانند پلنگ با مداواهای اولیه به سرعت به حالت اولیه بر می گردند، شروع به گرفتن عکس های یادگاری با این جانوران کنند.

به گفته وی، یکی از عواملی که قطعا در بدتر شدن اوضاع پلنگ یاسوجی و تلف شدن آن نقش داشته، تماس افراد مختلف و جابه جایی آن در بین آنها بوده است.

به گفته شریفی، پلنگ یا هر جانور دیگری که دچار اصابت گلوله و یا برخورد با خودرو می شود قطعا از نظر داخلی اندام های دچار خونریزی شده و یا آماده برای خونریزی و آسیب را دارد و همین جابه جایی ها می تواند در سرعت تلف شدن آنها نقش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد این جانواران از ناحیه نخاع دچار آسیب دیدگی می شوند، یادآور شد: در چنین شرایطی باید با رعایت جوانب احتیاط و ایمنی این پلنگ ها را جابه جا کرد و انتقال آنها با خودرو از شهری به شهری دیگر به هیچ عنوان توصیه شده نیست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه