سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مشاهده 13 راس گور ایرانی در منطقه ریگ سفید شهربابک

زیست بوم

مشاهده 13 راس گور ایرانی در منطقه ریگ سفید شهربابک

از 13 راس گور ایرانی در منطقه ریگ سفید شهربابک کرمان تصویربرداری شد.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | CZ0948 - size 10 air jordan high heels - Nike Air Max 95 OG Neon 2020 (PS) - 001

"روح الامینی"، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهربابک در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، با اعلام این خبر اظهار کرد: به جهت مجاورت منطقه ریگ سفید شهربابک کرمان با منطقه حفاظت شده بهرام گور استان فارس، به تناوب و در غالب ماه‌های سال گله‌ای گور ایرانی طبق عادات رفتاری، همچنین امنیت نسبی بین این دو منطقه که زیستگاه مورد علاقه این گونه است، آمد و شد دارند.

روح الامینی افزود: حضور مستمر این گونه در خطر انقراض که از جمله گونه‌های بسیار باارزش کشور محسوب می‌شود، در کنار گونه‌های با ارزش دیگر همچون هوبره و زاغ بور( با نام محلی دودوک) عزم این اداره را برای درخواست و پیگیری ارتقاء سطح حفاظتی به منطقه شکار ممنوع از مراجع ذیربط جدی‌تر کرده است.

به گزارش ایسنا، گور ایرانی از راسته فرد سمان و خانواده اسب و خر بوده و مشخصه بارز آن تکه‌ای پوست گرد و سیاه رنگ در سطح داخلی دست‌هاست.

در گذشته‌ی نه چندان دور گله‌های بزرگ گور در بسیاری از مناطق استپی و بیابانی کشور مشاهده می‌شد، ولی در حال حاضر تعداد بسیار کمی از آن فقط در منطقه حفاظت شده توران، بهرام گور و منطقه مرزی سرخس باقی مانده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه