سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم «در پناه بلوط» هشدار به مسئولان محیط زیست است - سنجاب ایرانی در خطر انقراض

زیست بوم

«در پناه بلوط» هشدار به مسئولان محیط زیست است - سنجاب ایرانی در خطر انقراض

مستند «در پناه بلوط» که در بخش مستند سی ودومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد روایتی از زندگی سنجاب ایرانی است که براساس آخرین آمار سازمان جهانی حفاظت از طبیعت، نسل آن در حال انقراض است.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike air zoom strong unintelligible rose gold

مهدی نورمحمدی کارگردان فیلم مستند «در پناه بلوط» که در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد درباره موضوع این اثر به خبرنگار مهر گفت: گونه‌های مختلفی از سنجاب چون سنجاب ژاپنی، سنجاب قرمز، خاکستری و... در حیات وحش وجود دارد که یکی از این گونه ها به نام سنجاب ایرانی به ثبت رسیده است.

وی افزود: سنجاب ایرانی در دامنه زاگرس، شمال ایران و قفقاز زندگی می کند که بیشترین دامنه گستردگی این سنجاب در زاگرس وجود دارد و بیشترین تعداد آنها در ایلام زیست می کنند و از همین رو لوکیشن اصلی مستند «در پناه بلوط» ایلام است.

 

این مستندساز درباره هدف خود از ساخت این مستند توضیح داد: بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی حفاظت از طبیعت، حیات این سنجاب در خط قرمز قرار دارد و نسل او در حال انقراض است، از همین رو هدف اصلی از ساخت این مستند هشدار به مسئولان سازمان محیط زیست است تا این پیام را بدهیم که از شکار این گونه سنجاب ممانعت به عمل آورند.

کارگردان مستند «در پناه بلوط» که در جشنواره سینماحقیقت هم مورد تقدیر قرار گرفته است، متذکر شد: مدت زمان این فیلم 61 دقیقه است و روند تولید آن چهارسال به طول انجامیده است. در واقع 400 روز برای ساخت این فیلم مستند وقت و انرژی گذاشتم. نکته قابل تامل این است که پژوهش هایی که برای تولید این فیلم مستند به انجام رسانده ایم اکنون ترجمه شده است.

 

نورمحمدی درباره مدت زمانی که برای پیش تولید این فیلم سینمایی صرف شده است، گفت: پیش تولید این مستند یک سال زمان برد به شکل استاندارد از مراحل فنی بهره بردیم.

این مستندساز درباره فیلم‌های بخش مستند سی و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: واقعیت این است که همه فیلم های پذیرفته شده در این بخش را ندیده ام اما داورانی که این بخش را داوری می کنند از سینماگران آگاه به حوزه مستند هستند و پیش بینی می کنم این بخش از جشنواره سی و دوم بیش از گذشته بدرخشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه