سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم نگرانی فعالان زیست‌ محیطی از ناامن شدن خلیج فارس برای گونه‌های بومی: لاشه یک لاک‌پشت دریایی در حال انقراض در ساحل بندرعباس

زیست بوم

نگرانی فعالان زیست‌ محیطی از ناامن شدن خلیج فارس برای گونه‌های بومی: لاشه یک لاک‌پشت دریایی در حال انقراض در ساحل بندرعباس

مشاهده لاشه یک لاک‌پشت دریایی در حال انقراض در ساحل بندرعباس، یک بار دیگر نگرانی‌های فعالان زیست‌ محیطی را در این رابطه برانگیخته است.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | 『アディダス』に分類された記事一覧

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مشاهده لاشه یک لاک‌پشت در حال انقراض در ساحل پارک غدیر بندرعباس طی ساعات گذشته یک بار دیگر نگرانی فعالان محیط زیستی و حامیان اکولوژی دریایی را در این راستا که خلیج فارس برای زیست گونه‌های بومی خود در حال تبدیل به محیطی نامناسب است، برانگیخته است.

طبق برآوردهای میدانی و مشاهدات چند فعال زیست محیطی لاک‌پشت مذکور به احتمال زیاد مورد اصابت پره شناورهای سبک و یا نیمه سبک قرار گرفته که این امر سبب شکاف روی لاک این موجود شده است.

طی دهه‌های اخیر به واسطه توسعه خطوط حمل و نقل بین‌المللی تجاری که سبب ورود شناورهای غول پیکر به تنگه هرمز شده است، بسیاری از آبزیان در این منطقه با خطر انقراض روبرو شده‌اند.

علاوه بر این به دلیل نفتی بودن منطقه خلیج فارس، همواره آلودگی‌های حاصل از فعالیت‌های نفتی و فرآورده‌های مربوطه نیز در این منطقه بحران‌ساز شده است.

لاک‌پشت پوزه عقابی از جمله گونه‌های در حال انقراض در این منطقه است که طی سال‌های گذشته در هرمزگان طرح‌هایی با هدف بهبود وضعیت زیستی و جمعیت این گونه آغاز شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه