سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم چرا کسی به داد حیوانات در بند نمی رسد؟ - چشم شیر باغ وحش زابل معطل تفنگ و ماده بیهوشی

زیست بوم

چرا کسی به داد حیوانات در بند نمی رسد؟ - چشم شیر باغ وحش زابل معطل تفنگ و ماده بیهوشی

در حالی که اخیرا انتقادهای شدیدی به شیوه نگهداری حیوانات در باغ وحش های ایران شده است، به تازگی تصاویری از شیر باغ وحش زابل در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد چشم شیر عفونت شدید دارد. مسوولان زابل می گویند که تفنگ و ماده بیهوشی برای مداوای شیر ندارند.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | NSW TECH FLEECE FULL - ZIP HOODIE – AractidfShops - nike lunar tartan outlet sale cheap

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- ماجرای بدبختی گونه های مختلف جانوری در اسارتگاه های سراسر ایران این روزها ابعاد گسترده تری یافته است. اگر تا امروز به شیوه نگهداری در قفس های تنگ و تغذیه نامناسب انتقاداتی وجود داشت، امروز به نظر می رسد حتی در مداوای حیوانات بیمار نیز تعلل می شود. تازه ترین نمونه آن شیر باغ وحش زابل است که با چشمی عفونی مدت هاست هیچ مداوایی دریافت نکرده است.
 
«مجتبی نورا»، از فعالان محیط زیست در استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با CHN در مورد مسایل موجود بر سر مداوای این جانور گفت :« فعلا که این شیر بلا تکلیف مانده است. ریس دانشگاه زابل می گوید ماده بیهوشی داریم و تنها تفنگ برای شلیک نیاز داریم اما از طرف دیگر محیط زیست استان می گوید تفنگ هم نداریم و باید از تهران بیاوریم.»
 
به گفته او، در عمل کاری برای این شیر انجام نشده و شیر با عفونت شدید چشمی زندگی می کند.
 
با توجه به این که با فرارسیدن فصل تابستان و گرمای شدید هوا وضعیت شیر به مراتب بدتر خواهد شد اما هنوز ماجرای مداوای چشم شیر در میان اظهارنظرهای ضد و نقیض معطل مانده است.
 
شیرها از موجوداتی هستند که در اسارت به سادگی زاد و ولد می کنند. بر همین اساس صاحبان باغ وحش ها تمایل زیادی به نگهداری از شیرها و توله کشی و در نهایت فروش توله ها دارند. احتمالا به همین دلیل است که وضعیت شیری که به سادگی قابل تکثیر است برای کسی اهمیت ندارد.
 
همه این موارد در حالی است که در سراسر دنیا باغ وحش ها مکانی برای نگهداری از حیوانات مریض و مجروحی هستند که امکان زیستن در طبیعت را ندارند. با این حال در ایران جانور سالم از طبیعت صید می شود و هنگامی که در باغ وحش بیمار می شود، هیچ اقدامی برای مداوا و مراقبت از او انجام نمی شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه