سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم خشکسالی حیات وحش ساوه را تهدید می‌کند

زیست بوم

خشکسالی حیات وحش ساوه را تهدید می‌کند

‌رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ساوه گفت: خشکسالی، گرمای سوزان هوا و تشنگی در زیستگاه‌های طبیعی ساوه، حیات وحش را با خطر جدی روبرو کرده است.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | Air Jordan Sneakers

پرویز نبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: شهرستان ویژه ساوه به جهت قرارگیری در اقلیم خشک و کویری و همچنین با توجه به کمبود شدید آب چشمه‌ها، قنوات و رودخانه‌ها در فصل تابستان معمولاً در زیستگاه‌های خود دچار کاهش آب‌های سطحی است.

وی ادامه داد: خشکسالی تهدیدی برای حیات وحش محسوب می‌شود و تأثیرات زیادی بر حیات وحش ساوه گذاشته است.

وی یکی از مأموریت‌های مجموعه محیط زیست را گوشزد کردن خطراتی عنوان کرد که محیط زیست را تهدید می‌کند و اضافه کرد: آگاهی از وضعیت محیط زیست٬ روند تخریب و آسیب‌های آن٬ برنامه‌ریزی برای نحوه پاسداری و حفاظت از آن را آسان و امکان‌پذیر می‌کند و حراست، حفاظت و نگهداری از محیط زیست از جمله وظایفی است که همه اقشار مردم باید به آن توجه کنند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به هجوم دامداران، کشاورزان و عشایر به تنها منابع آبی باقی مانده گفت: با عنایت به کمبود آب می‌طلبد که این افراد در این فصل به کمک سازمان حفاظت محیط زیست آمده و موجبات شرب حیات وحش را از آب آبشخورها و چشمه‌ها فراهم آورند.

وی بیان کرد: در آموزه‌های دین مبین اسلام و توصیه‌های ائمه اطهار(ع) و پیامبران الهی همگی بر این امر تأکید شده تا جایی که امیرمومنان حضرت علی(ع) می‌فرمایند "پیامبر اسلام وضو می‌گرفت که گربه‌ای نزد او آمد، پیامبر دانست که حیوان تشنه است، پس ظرف آب را به سوی حیوان برد و سیرابش کرد، سپس وضو گرفت".

نبیلی در پایان از دامداران، کشاورزان و روستائیانی که در این خصوص با این اداره همکاری می‌کنند تشکر کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه