سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم خطر انقراض ۲۱هزار گونه حیات وحش

زیست بوم

خطر انقراض ۲۱هزار گونه حیات وحش

با افزوده شدن چند گونه جدید به فهرست قرمز گونه‌های در معرض خطر، مجموع گونه‌های بررسی شده به ۷۱هزار و ۵۷۶گونه رسید که از این تعداد ۲۱هزار و ۲۸۶گونه در معرض انقراض هستند.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | EdifactoryShops - best nike shoe in the world store location - Where to cop: Nike Air Force 1 '07 LX 'Lucky Charms'

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)در به‌روزرسانی جدید این فهرست به کاهش جدی جمعیت «اکاپی‌ها» اشاره شده است. «اکاپی» با نام علمی Okapia Johnstoni یکی از سمبل‌های طبیعی در جمهوری دمکراتیک کنگو است. این جانور وابستگی و نزدیکی بسیاری به زرافه‌ها دارد و منحصر به جنگل‌های بارانی کنگو است. اکاپی‌ها در حال حاضر تنها یک گام تا رسیدن به وضعیت بالاترین خطر انقراض فاصله دارند. از بین رفتن زیستگاه‌ها، شکار و همچنین حضور شورشیان در این منطقه، فعالیت شکارچیان فیل‌ها و معدن‌کاوی غیرقانونی ازجمله عواملی هستند که شانس بقای اکاپی‌ها را کاهش داده‌اند.

بنابر فهرست جدید در حال حاضر حدود 200گونه پرنده به‌شدت در معرض خطر هستند. پرنده «بال سفید دم‌کرکی» با نام علمی «Sarothrura ayresi» که یک پرنده کوچک مرموز است در اتیوپی، زیمبابوه و آفریقای جنوبی زندگی می‌کند و جزو آخرین گونه‌هایی است که به این فهرست اضافه می‌شوند. جین اسمارت، مدیر جهانی گروه حفاظت از تنوع زیستی IUCN می‌گوید: به‌روزرسانی جدید IUCN حاوی برخی موفقیت‌های حفاظتی زیست‌محیطی است که باید برای تلاش‌های آینده از آنها الگو بگیریم.


منبع: همشهری آنلاین

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه