سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم انتقاد از موضع سازمان محیط زیست در قبال شکارچیان - کشته شدن دو خرس ظرف 18 روز ناشی از انفعال سازمان است

زیست بوم

انتقاد از موضع سازمان محیط زیست در قبال شکارچیان - کشته شدن دو خرس ظرف 18 روز ناشی از انفعال سازمان است

ظرف 18 روز دو خرس در ایران کشته شدند. این در حالی است که سازمان محیط زیست از برگزاری همایش شکارچیان همیار محیط زیست خبر داده است. فعالان حقوق حیوانات معتقدند به دلیل همین موضع سازمان در قبال شکارچیان است که در ایران ظرف 18 روز دو خرس کشته می‌شود و آب از آب تکان نمی‌خورد.

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- خبر کشته شدن یک خرس قهوه ای در ارتفاعات سهند در حالی منتشر شد که سایت اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست تنها از برگزاری همایش شکارچیان همیار محیط زیست خبر داده است. مدافعان حقوق حیوانات می گویند شیوه سهل انگارانه برخورد سازمان با شکارچیان، افراد را برای شکار حیوانات در معرض خطر گستاخ کرده است.
 
«شهرام امیرشریفی»، مدیرعامل انجمن دیده بان حقوق حیوانات در گفت و گو با CHN در انتقاد به نقش و شیوه برخورد سازمان محیط زیست در قبال شکار حیوانات می‌گوید: «وقتی سازمان محیط زیست از برگزاری همایش شکارچیان همیار محیط زیست خبر می‌دهد و در واقع شکارچیان را به عنوان همیاران محیط زیست معرفی می‌کند، طبیعی است که در عرض 18 روز خبر کشته شدن دو خرس در ایران منتشر می‌شود و اتفاقی نمی‌افتد.»
 
به گفته امیرشریفی، این نشان می‌دهد که سازمان محیط زیست توان مقابله با شکارچیان و مدیریت آن‌ها را ندارد و در واقع به جای حفاظت از محیط زیست، در نقش سال 1335 خود به عنوان سازمانی برای شکاربانی مانده‌است.
 
او تاکید کرد: «رسالت سازمان محیط زیست ایجاب می‌کند که در برابر شکارچیان، چه مجاز و چه غیرمجاز بایستد اما به جای این برخورد، شکارچیان را به عنوان همیاران محیط زیست معرفی می‌کند.»
 
به گفته این فعال محیط زیست، طبیعی است هنگامی که هیبت سازمان محیط زیست از بین رفته است و تمام جریمه برای شکار حیوانات به ارقام ناچیزی محدود است،‌ در فواصل زمانی کوتاه خبر از کشته شدن حیوانات در معرض خطری مانند خرس سیاه و قهوه‌ای منتشر شود و شکارچیان آن قدر گستاخ باشند که از ماجرای شکار فیلم و عکس تهیه کنند.
 
آخرین خبرها از کشته شدن یک خرس قهوه ای در بلندی‌های سهند حکایت دارد. پوست این خرس پس از کشته شدن کنده شده و شکارچیان با لاشه خرس عکس گرفته و منتشر کرده‌اند. مسوولان محیط زیست استان آذربایجان شرقی از دستگیری شکارچیان متخلف و به زندان انداختن آن ها خبر داده‌اند.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | FitforhealthShops - Custom Air Force 1 - Sneaker selbst gestalten - nike air huarache ultra size guide

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه