سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم 18ماه حبس تعزیری برای متهمان سلاخی خرس‌های سمیرم

زیست بوم

18ماه حبس تعزیری برای متهمان سلاخی خرس‌های سمیرم

جلسه متهمان پرونده کشتار خرس ماده سمیرم و دو توله اش دیروز برگزار شد. هریک از متهمان به 18 ماه حبس تعزیری و 5 سال محرومیت از شکار و حمل اسلحه شکاری محکوم شدند. دادگاه در غیاب دو متهم برگزار شد.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | Jil Sander Studded Derby Shoes , EdifactoryShops, ALWAYS LIKE A SALE

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان کشتار خرس ماده و دو توله اش در سمیرم، هریک از متهمان به 18 ماه حبس تعزیری و 5 سال محرومیت از شکار و حمل اسلحه شکاری محکوم کرد. این در حالی است که یکی از متهمان پرونده به نام «حجت الله چوپانکاره» متواری بوده و متهم دیگر بنام «حمزه علی انصاری» با قرار وثیقه بیست میلیون تومانی آزاد است.
 
به گزارش CHN و به نقل از انجمن حمایت از حیوانات، تمامی سخنان «احمدرضا لاهیجان زاده» مدیر کل وقت محیط زیست استان اصفهان که در شهریور ماه سال گذشته در مصاحبه با سبزپرس عنوان شده بود توسط قاضی دادگاه و نماینده محیط زیست تکذیب شد. در این مصاحبه لاهیجان زاده عنوان کرده بود که از این دو نفر سلاح غیر مجاز کشف شده است که سه سال محکومیت را برایشان به همراه خواهد داشت.
 
همچنین در این مصاحبه «لاهیجان زاده» این دو نفر را از شکارچیان معروف منطقه نامیده بود که از لحاظ فرهنگ شکار از «کثیفترین» شکارچیان منطقه بوده که بی رحمانه به شکار می پردازند. همچنین عنوان شده بود که این شکارچیان سنگدل سال گذشته هم در جریان یک شکار غیر مجاز دستگیر شده بودند. بنابراین با توجه به تکذیب مطالب عنوان شده توسط مدیر کل محیط زیست استان اصفهان، جرم حمل اسلحه غیر مجاز و شکار در منطقه حفاظت شده و همچنین سابقه قبلی متهمان حذف شده و متهمان صرفا به جرم ورود به منطقه شکار ممنوع و شکار غیر مجاز محکوم شدند.
 
شهریور ماه سال 1390 فیلمی به دفتر انجمن حمایت از حیوانات رسید که در آن دو شکارچی اقدام به کشتار یک قلاده خرس مادر و دو توله اش کرده بودند در این فیلم که توسط عاملان این جنایت ثبت شده بود پس از کشتار خرس مادر شکم توله ها را دریده و در حالیکه امحاء و احشاء آنها بیرون ریخته شده بود و ضجه میزند توسط عاملان جنایت با رفتارهای جنون آمیز و وحشیانه به اطراف پرتاب می شدند.
 
توله های زخمی با امعا و احشای بیرون ریخته آن قدر زوزه کشیدند و دویدند تا در نهایت از شدت خونریزی تلف شدند. کشتار خرس ها در بهار سال 90 رخ داده بود.
 
این فیلم و گزارش هایی که بر اساس آن نوشته شد، افکار عمومی را به شدت جریحه دار کرد. تا شهریورماه سال جاری که یک سال از انتشار این فیلم می گذشت، قاتل اصلی هنوز متواری بود.
 
جریمه کشتن یک خرس در ایران تنها 700 هزار تومان است که این رقم، رقمی ناچیز است که به هیچ وجه نمی تواند بازدارنده باشد. این در حالی است که در حال حاضر خرس قهوه‌ای ازگونه‌های در معرض تهدید در ایران است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه