سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تاریخ یافته‌های باستان شناسی 15 گور باستانی در محوطه عصر آهن سیاسو کشف شد

یافته‌های باستان شناسی

15 گور باستانی در محوطه عصر آهن سیاسو کشف شد

سرپرست کاوش گورستان باستانی سیاسو از کشف 15 گور باستانی در نخستین فصل کاوش اضطراری در این گورستان تاریخی که از توابع اشکور شهرستان رودسر استان گیلان است خبر داد.

LTB - JuzsportsShops | Basketball - Sports shoes , DialadogwashShops - Jordan max Aura 2 CK6636 041 Black/White/University Blue - nike sb dunk high premium stars shoes 2016 - Footwear NIKE - Humanity's shoes

«شهرام رامین» با اعلام این خبر به میراث آریا(chtn) گفت: در سال گذشته در بررسی ها و شناسایی منطقه مربوطه متوجه این محوطه تاریخی شدیم که با توجه به موقعیت محوطه که در کنار رودخانه قرار دارد کاوش اضطراری در منطقه مذکور را از تاریخ 6 خرداد امسال آغاز کردیم.

وی با اشاره به این که نخستین فصل کاوش این محوطه تاریخی 20 تیرماه امسال به پایان رسید، افزود: در طول 45 روز کاوش اضطراری به 15 گور تاریخی مربوط به عصر آهن برخورد کردیم که آثار به دست آمده از این گورها به یگان حفاظت شهرستان رودسر تحویل داده شد.

رامین با بیان این که این اشیا پس از مطالعه به امین اموال موزه رشت تحویل داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: اشیای به دست آمده شامل اشیای مفرغی مانند دشنه و سرنیزه، اشیای تزئینی زنانه مانند خلخال و سفال های خاکستری است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه