سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان اسکلت‌های ۳هزار ساله یک مادر و فرزند در ماسال

یادمان

اسکلت‌های ۳هزار ساله یک مادر و فرزند در ماسال

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ماسال گفت: اسکلت‌های ۳۰۰۰ ساله کشف شده در گورستان اسب ریسه ماسال مربوط به یک مادر و فرزند است.

nike-dunk-low-coast-uncl | adidas party delilah los angeles , sivasdescalzo - Sneakers and clothes online

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجید کوهی با بیان اینکه مطالعات باستان‌شناسی گورستان منطقه اسب ریسه ماسال و مناطق دیگر در سال ۸۳ انجام شده، اظهار کرد: کاوش این گورستان از 6 اردیبهشت امسال آغاز و 6 خردادماه به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه یافته‌های فرهنگی در این گورستان شامل چند دوره باستانی می‌شود، افزود: یک دوره مربوط به دوره عصر آهن، ۳ هزار تا 3 هزار و 200 سال پیش و یک دوره مربوط به هخامنشیان است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ماسال، یافته‌های فرهنگی این گورستان را شامل کاسه، کوزه و پیاله عنوان کرد و گفت: بیشتر این آثار بر اثر رانش زمین شکسته شده‌اند.

کوهی با بیان اینکه اسکلت به دست آمده این گورستان مربوط به یک مادر و فرزندش است، تصریح کرد: دست اسکلت‌ها روی شکم آن‌ها جمع شده است و قد اسکلت بالغ حدود 185 سانتیمتر و قد فرزند 70 سانتیمتر است.

وی با بیان اینکه استادان انسان‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس قرار است با مطالعه در DNA دلیل مرگ مادر و فرزند را پیدا کنند، خاطرنشان کرد: این گورستان دارای یک راهروی سنگی است که به روستا وصل می‌شود و به نظر می‌رسد مربوط به اشراف‌زادگان در دوران خودش باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه